Acidjam Skrevet 5. august 2000 Skrevet 5. august 2000 Har over lengre tid(6-8 mnd.) spist benzodiazepiner regelmessig mot angst.Får skrevet ut diazepam(10 mg/dag) av legen min, men har spist mye mer og mye annet enn det. Spiser for tiden ca 50 mg. diazepam, og 5-6 mg flunitrazepam til dagen.Ofte nitrazepam & oxazepam i tillegg. I går innså jeg at jeg hadde et problem, og bestemte meg for ikke å spise en eneste pille... ble kvalm, rastløs & fikk vondt i magen(har blødende magesår). Utover kvelden ble jeg så aggresiv at samboer og venner ikke kjente meg igjen.Først da jeg spiste 2mg. flunitrazepam + 75 mg. oxazepam kl 02.00, ble jeg litt normal igjen og sovnet helt utslitt.I dag er jeg igjen tilbake til square 1. Det var tydeligvis ikke noe sjakktrekk å bryte av tvert, men legen min er på ferie & jeg trenger råd....Anyone? 0 Siter
Gjest Nils Havard Dahl, psykiater Skrevet 5. august 2000 Skrevet 5. august 2000 Etter et så ekstremt misbruk kan du ikke kutte tvert over. Jeg foreslår følgende: Kutt ut alle benzo unntatt en type f.eks. diazepam. Ta nåværende dose (,men ikke noe annet) i en uke. Reduser med ca. 25% etter en uke og det samme uken etter. Du har nå halvert dosen. Reduser deretter den daglige dosen med ca. 10% hver 4. dag til du er på null. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.