Gå til innhold

Nedtrapping på benzodiazepiner


Acidjam

Anbefalte innlegg

Har over lengre tid(6-8 mnd.) spist benzodiazepiner regelmessig mot angst.Får skrevet ut diazepam(10 mg/dag) av legen min, men har spist mye mer og mye annet enn det.

Spiser for tiden ca 50 mg. diazepam, og 5-6 mg flunitrazepam til dagen.Ofte nitrazepam & oxazepam i tillegg.

I går innså jeg at jeg hadde et problem, og bestemte meg for ikke å spise en eneste pille...

ble kvalm, rastløs & fikk vondt

i magen(har blødende magesår).

Utover kvelden ble jeg så aggresiv at samboer og venner ikke kjente meg igjen.Først da jeg spiste 2mg. flunitrazepam +

75 mg. oxazepam kl 02.00, ble jeg litt normal igjen og sovnet helt utslitt.I dag er jeg igjen tilbake til square 1.

Det var tydeligvis ikke noe sjakktrekk å bryte av tvert, men

legen min er på ferie & jeg trenger råd....Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Etter et så ekstremt misbruk kan du ikke kutte tvert over.

Jeg foreslår følgende:

Kutt ut alle benzo unntatt en type f.eks. diazepam.

Ta nåværende dose (,men ikke noe annet) i en uke.

Reduser med ca. 25% etter en uke og det samme uken etter.

Du har nå halvert dosen. Reduser deretter den daglige dosen med ca. 10% hver 4. dag til du er på null.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...