Gå til innhold

Grundig-TV uten fjernkontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått overta en gammel (?) Grundig-TV, modell T51-540 text, men fjernkontroll medfølger ikke...Jeg har trykket overalt, mumlet magiske ord, snudd den opp og ned, kort sagt,- prøvd å finne et skjult kontrollpanel med knapper, men uten hell. Den eneste knappen jeg finner er en av/på-knapp, som fører til at tven blir skrudd på på TV4 (og selvsagt med så lav lyd at du ikke hører det).

Jeg har forsøkt med en annen fjernkontroll, og det funket forsåvidt, men den klarte ikke stille inn noen kanaler, og det var bare 3 kanaler som var innstilt på tven fra før. Er det virkelig mulig at en tv ikke har noen slags mulighet for å brukes uten fjernkontroll? Noen som kan hjelpe meg?

Fortsetter under...

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Du får i hvert fall ikke tekst-tv til å fungere uten fjernkontroll.

Skrevet

Hehe...altså..TV'en kom jo -opprinnelig- med en fjernkontroll, sant? Saken gjelder liksom "hva gjør jeg nå?"

Skrevet

En del TVer og videomaskiner er laget slik at fjernkontrollen er nødvendig for å kunne bruke dem på en fornuftig måte. TV'n min er også sånn, på selve TVen kan jeg skifte kanal og endre volum, men for alt annet trengs fjernkontrollen.

Det du kan gjøre er å kjøpe en universal fjernkontroll på en elektronikkforretning. Tror elkjøp og expert kan være troendes til å føre slikt, clas ohlson har det garantert. De koster ikke mye, men det varierer litt hvor godt de fungerer...

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Hehe...altså..TV'en kom jo -opprinnelig- med en fjernkontroll, sant? Saken gjelder liksom "hva gjør jeg nå?"

Ring Grundig-Norge og spør. Kanskje du finner en piratsak.

Gjest Persille
Skrevet

Du får kjøpt fjernkontroller som kan programmeres. Ta med merke, serienr, det du har av info om tv'n til et sted som selger tv'er, og så ber du dem programmere for deg.

Gjorde det med en tv jeg arvet, og det fungerer veldig bra :)

Kostet ca 400,-

Annonse

Skrevet

En del TVer og videomaskiner er laget slik at fjernkontrollen er nødvendig for å kunne bruke dem på en fornuftig måte. TV'n min er også sånn, på selve TVen kan jeg skifte kanal og endre volum, men for alt annet trengs fjernkontrollen.

Det du kan gjøre er å kjøpe en universal fjernkontroll på en elektronikkforretning. Tror elkjøp og expert kan være troendes til å føre slikt, clas ohlson har det garantert. De koster ikke mye, men det varierer litt hvor godt de fungerer...

Vel, det fulgte jo faktisk med en slags fjernkontroll, en av disse "alt-i-ett"-greiene. Den lyser som bare det, og jeg bytter sikkert kanal på samtlige tver i nabolaget, men ikke på den aktuelle tv'en, da..

Det er ikke en eneste knapp utenom av/påbryter på tven, ikke for å bytte kanal eller volum eller noe.

Hvordan kan jeg få alt-i-ett-fjernkontrollen til å funke da? (uten bruksanvisning, seff ;) )

Skrevet

Du får kjøpt fjernkontroller som kan programmeres. Ta med merke, serienr, det du har av info om tv'n til et sted som selger tv'er, og så ber du dem programmere for deg.

Gjorde det med en tv jeg arvet, og det fungerer veldig bra :)

Kostet ca 400,-

Se svar til ott, kanskje du kan hjelpe :)

Skrevet

bruker noen virkelig tekst tv ennå? Det er jo så det forge år hundre liksom :P

Skrevet

Vel, det fulgte jo faktisk med en slags fjernkontroll, en av disse "alt-i-ett"-greiene. Den lyser som bare det, og jeg bytter sikkert kanal på samtlige tver i nabolaget, men ikke på den aktuelle tv'en, da..

Det er ikke en eneste knapp utenom av/påbryter på tven, ikke for å bytte kanal eller volum eller noe.

Hvordan kan jeg få alt-i-ett-fjernkontrollen til å funke da? (uten bruksanvisning, seff ;) )

Disse universalkontrollene må programmeres, hvis jeg ikke husker helt feil. Jeg kjøpte en slik en gang, og da fulgte det med en liste med TV-merker og modeller. Mener å huske at det var en kode som måtte slås inn på kontrollen for å fortelle den hva slags TV den skulle brukes for. Jeg har Philips TV, og det endte med at jeg kjøpte en universalkontroll laget av Philips. Det var det som fungerte best. Jeg husker at jeg hadde problem med tekst-TV på den første kontrollen jeg kjøpte (leverte tilbake).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...