Gå til innhold

Hva slags rettigheter har mor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Lurer litt på det.

Kan du spesifisere hva du mener? Rettigheter i forhold til hva? I forhold til hus og eiendom, særeiet, barn, arbeidet eller annet?

Skrev jeg ikke økonomiske rettigheter?

Jeg lurer på hva slags støtte hun kan få?

Huset er hans.

Gjest Lurer litt på det.

Hvem skal ha omsorgen?

Hvis faren skal ha den må hun betale bidrag, Hvis han skal ha den vil hun antagelig få noe overgangsstønad, barnetrygd for 4 og barnebidrag.

Du mener vel at hun får barnebidrag hvis hun skal ha omsorgen?

Det er visst ikke avgjort, hvem som skal ha den enda.

Hun har et sommerhus i Sverige. Må hun selge det for å få ovegangsstønad?

Hun tenker også på å bo der med barna en tid. Huset ligger like over grensen, og hun vurderer og bo der med barna, og pendle inn til Oslo.

Vil bli slitsomt for henne.

Men huset er bare verdt 450.000,men det er god plass til alle der og hun har ikke råd til å selge det for å kjøpe noe i oslo.Hun ser for seg at hun da må bo på hybel.

Kan ikke ta opp noe lån, med så lav inntekt.

Er det mulig å gjøre det på den måten?

Hva da med de økonomiske rettighetene?

Er det norske eller svenske myndigheter som tar seg av det?

Du mener vel at hun får barnebidrag hvis hun skal ha omsorgen?

Det er visst ikke avgjort, hvem som skal ha den enda.

Hun har et sommerhus i Sverige. Må hun selge det for å få ovegangsstønad?

Hun tenker også på å bo der med barna en tid. Huset ligger like over grensen, og hun vurderer og bo der med barna, og pendle inn til Oslo.

Vil bli slitsomt for henne.

Men huset er bare verdt 450.000,men det er god plass til alle der og hun har ikke råd til å selge det for å kjøpe noe i oslo.Hun ser for seg at hun da må bo på hybel.

Kan ikke ta opp noe lån, med så lav inntekt.

Er det mulig å gjøre det på den måten?

Hva da med de økonomiske rettighetene?

Er det norske eller svenske myndigheter som tar seg av det?

Hun har ikke lov til å flytte til sverige med ungene uten farens tillatelse. Og dersom hun flytter vil hun ikke motta overgangsstønad eller den ekstra barnetrygden. Hun vil da få mye mindre barnetrygd for barna for svensk barnetrygd er mindre enn norsk og hun vil ikke få en ekstra.

Annonse

Gjest Lurer litt på det.

Hun har ikke lov til å flytte til sverige med ungene uten farens tillatelse. Og dersom hun flytter vil hun ikke motta overgangsstønad eller den ekstra barnetrygden. Hun vil da få mye mindre barnetrygd for barna for svensk barnetrygd er mindre enn norsk og hun vil ikke få en ekstra.

Faren kommer ikke til å sette seg i mot det.

Men det ser ut til at hun blir nødt til å selge huset da, og velge å leie i Oslo isteden.

Med en inntekt på 125,000, blir det vanskelig.

Faren kommer ikke til å sette seg i mot det.

Men det ser ut til at hun blir nødt til å selge huset da, og velge å leie i Oslo isteden.

Med en inntekt på 125,000, blir det vanskelig.

Hun har det bedre enn de fleste som blir alenemødre hvis hun har et utgangspunkt på 450 000 kr. Man får kjøpt leiligheter i Groruddalen for under millionen.

Hvis hun bor i oslo nå kan hun søke på en tre roms kommunal men da er husleia skyhøy og hun må vente ca et år på tildeling. Tror ikke det spiller noen rolle med huset i sverige.

Gjest Lurer litt på det.

Hun har det bedre enn de fleste som blir alenemødre hvis hun har et utgangspunkt på 450 000 kr. Man får kjøpt leiligheter i Groruddalen for under millionen.

Hvis hun bor i oslo nå kan hun søke på en tre roms kommunal men da er husleia skyhøy og hun må vente ca et år på tildeling. Tror ikke det spiller noen rolle med huset i sverige.

Egentlig har hun et utgangspunkt på 700.000 inkl. huset i Sverige.

Men hun har en inntekt på bare 125.000, og leiligheter på under en million, som kan romme en familie på 4, er vel vanskelig å få tak i, selv i Groruddalen kan jeg tenke meg.

Hun har utsikter for å få full stilling der hun nå jobber, men hun vet ikke sikkert om det kan ta 1 eller 2 år.

Hvor lenge varer overgangsstønaden, og hvor mye er den på?

Er det ikke noe som heter bostøtte også?

Egentlig har hun et utgangspunkt på 700.000 inkl. huset i Sverige.

Men hun har en inntekt på bare 125.000, og leiligheter på under en million, som kan romme en familie på 4, er vel vanskelig å få tak i, selv i Groruddalen kan jeg tenke meg.

Hun har utsikter for å få full stilling der hun nå jobber, men hun vet ikke sikkert om det kan ta 1 eller 2 år.

Hvor lenge varer overgangsstønaden, og hvor mye er den på?

Er det ikke noe som heter bostøtte også?

Bostøtte blir kun for de i kommunale leiligheter fra nyttår sier ryktene ;o)

En treroms på Ammerud og Kalbakken koster en million. Hun vil ikke få hjelp til større leilighet. Hadde hun hatt to unger, hadde hun bare fått hjelp til en toroms. Til og med jeg kunne bare få hjelp til en toroms enda det er 11 års aldersforskjell og jeg har krav på eget rom fordi jeg trenger stor plass.

Gjest Lurer litt på det.

Bostøtte blir kun for de i kommunale leiligheter fra nyttår sier ryktene ;o)

En treroms på Ammerud og Kalbakken koster en million. Hun vil ikke få hjelp til større leilighet. Hadde hun hatt to unger, hadde hun bare fått hjelp til en toroms. Til og med jeg kunne bare få hjelp til en toroms enda det er 11 års aldersforskjell og jeg har krav på eget rom fordi jeg trenger stor plass.

Men hvor mye er overgansstønaden på, og hvor lenge varer den?

Annonse

Gjest Lurer litt på det.

Full overgangsstønad er på litt over 9000 kr, i tillegg kommer utvidet (dobbel) barnetrygd og småbarnstillegg som blir ca 2500 kr.

Du mener vel 9000 i året vel?

Ettersom jeg har skjønt, så får man barnetrygd for et barn ekstra.

Det kan vel ikke bli 2500 kr?

Gjest Lurer litt på det.

Den varierer etter inntekten mor har og hvordan inntekt hun har og man kan ha den i opptil tre år.

Da har hun ihvertfall mulighet til å få overgangsstønad, til hun får full jobb.

Regner med hun greier det på 3 år. Høres bra ut. Da ser ikke alt svart ut for henne.

Du mener vel 9000 i året vel?

Ettersom jeg har skjønt, så får man barnetrygd for et barn ekstra.

Det kan vel ikke bli 2500 kr?

Full overgangsstønad er ca 9000 kr per mnd. Det blir redusert etter hvor mye man jobber, men vet ikke hvor mye.

Som enslig forsørger får man 2xbarnetrygd + småbarnstillegg på 600 kr, som da blir ca 2500 pr mnd.

Full overgangsstønad er ca 9000 kr per mnd. Det blir redusert etter hvor mye man jobber, men vet ikke hvor mye.

Som enslig forsørger får man 2xbarnetrygd + småbarnstillegg på 600 kr, som da blir ca 2500 pr mnd.

Dette er vel barnetrygd for ett barn, denne moren har tre.

Gjest Lurer litt på det.

Ja, du regner sikker barnetrygd for 2 barn du da?

Venninnen min har 3 barn,og får nok ikke dobbelt, men for et barn ekstra. Altså barnetrygd for 4 barn.

Men med 9000 i overgangsstønad pr. måned, kan hun greie seg fint.

Ja, du regner sikker barnetrygd for 2 barn du da?

Venninnen min har 3 barn,og får nok ikke dobbelt, men for et barn ekstra. Altså barnetrygd for 4 barn.

Men med 9000 i overgangsstønad pr. måned, kan hun greie seg fint.

Hun får ikke 9000 kroner i måneden hvis hun jobber 50%. Da blir beløpet redusert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...