Gå til innhold

At det går an


Gjest koma

Anbefalte innlegg

Tenkte at det å bare ha sunn mat i hus ville hjelpe meg med å la være å overspise og kaste opp...Men neida! Tror dere ikke jeg klarte å forspise meg på havregrøt, yoghurt (naturell!!), slankebar(jepp,jepp), epler og fullkornsbrød?!? åjoda. Det er nesten tragikomisk :O/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva gjør du forøvrig for å bli kvitt ditt problem?

Ja....det var det da.Jeg prøver å trene. Og å spise mer tidligere på dagen, for ikke å bli så sulten til kvelden(har lest et sted at det kunne hjelpe). Men gjør jeg sistnevnte, så føler jeg bare at jeg har spist for mye, får dårlig samvittighet, og dermed sklir det ut.

Spiser jeg lite, KAN det gå bra... men så blir jeg så sulten da, vet du....at da skal det ikke mye til for å falle for fristelser. Så jeg vet ikke hva som er lurest, jeg.Puh-oppgitt nå.Ingenting som funker.

Vet jeg burde ha søkt hjelp av noen, og har faktisk vært på nære nippet noen ganger. Men det går bare ikke. Dør av skam om noen får vite det her.

Huff, negative innlegg jeg skriver. Sorry.Måtte bare få ut litt frustrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja....det var det da.Jeg prøver å trene. Og å spise mer tidligere på dagen, for ikke å bli så sulten til kvelden(har lest et sted at det kunne hjelpe). Men gjør jeg sistnevnte, så føler jeg bare at jeg har spist for mye, får dårlig samvittighet, og dermed sklir det ut.

Spiser jeg lite, KAN det gå bra... men så blir jeg så sulten da, vet du....at da skal det ikke mye til for å falle for fristelser. Så jeg vet ikke hva som er lurest, jeg.Puh-oppgitt nå.Ingenting som funker.

Vet jeg burde ha søkt hjelp av noen, og har faktisk vært på nære nippet noen ganger. Men det går bare ikke. Dør av skam om noen får vite det her.

Huff, negative innlegg jeg skriver. Sorry.Måtte bare få ut litt frustrasjon.

Hvor sannsynlig er det at du "dør av skam"? Hva er verst, å ha det slik du har det nå eller å "dø av skam"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sannsynlig er det at du "dør av skam"? Hva er verst, å ha det slik du har det nå eller å "dø av skam"?

Nei, det var en metafor, det da:) Men du har nok rett...

Jeg prøver psyke meg opp til å kontakte student-helsetjenesten,da... Men får vente til etter jul uansett nå(for eksamener og fullt av greier står i kø).Takk for svar i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var en metafor, det da:) Men du har nok rett...

Jeg prøver psyke meg opp til å kontakte student-helsetjenesten,da... Men får vente til etter jul uansett nå(for eksamener og fullt av greier står i kø).Takk for svar i hvert fall!

Skjønte at du ikke mente det bokstavelig, men tenkte at det var greit å være ekkel nok til å påpeke det absurde i å la flauheten styre handlingene dine så mye :-)

Studenthelsetjenesten ser slike problemer ofte, så det er sannsynligvis et godt sted å henvende seg. Men kanskje du skulle bestille time før juleferien starter, det er ofte ganske stor pågang rett etter jul mange steder.

Lykke til! Og så kan du fortelle her hvordan det gikk hvis du lyst:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønte at du ikke mente det bokstavelig, men tenkte at det var greit å være ekkel nok til å påpeke det absurde i å la flauheten styre handlingene dine så mye :-)

Studenthelsetjenesten ser slike problemer ofte, så det er sannsynligvis et godt sted å henvende seg. Men kanskje du skulle bestille time før juleferien starter, det er ofte ganske stor pågang rett etter jul mange steder.

Lykke til! Og så kan du fortelle her hvordan det gikk hvis du lyst:-)

Takk-Det du skrev ble en tankevekker for meg!Var visst det puffet jeg trengte. Så jeg klarte faktisk manne meg opp og ringe til studenthelsen! Svettet, og hadde hjertebank, men fikk da slått nr. Prøvde først torsdag, men da var jeg for sent ute-de hadde stengt. I dag(fredag) ringte jeg igjen. Fikk kontakt, men den jeg måtte snakke med for timebest. var ikke der da:( Typisk min flaks.Måtte prøve igjen neste uke heller,sa hun dama. Håper ikke motet svikter igjen da. Ble litt skremt da jeg fikk høre at jeg måtte gjennomgå et slags "telefon-intervju" før jeg kunne få time. Skrekk og gru. Det er ekstremt vanskelig for meg å snakke om dette, jeg har jo aldri fortalt noen...liker ikke så godt å snakke i telefon heller...Men, jeg får vel bare hoppe i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk-Det du skrev ble en tankevekker for meg!Var visst det puffet jeg trengte. Så jeg klarte faktisk manne meg opp og ringe til studenthelsen! Svettet, og hadde hjertebank, men fikk da slått nr. Prøvde først torsdag, men da var jeg for sent ute-de hadde stengt. I dag(fredag) ringte jeg igjen. Fikk kontakt, men den jeg måtte snakke med for timebest. var ikke der da:( Typisk min flaks.Måtte prøve igjen neste uke heller,sa hun dama. Håper ikke motet svikter igjen da. Ble litt skremt da jeg fikk høre at jeg måtte gjennomgå et slags "telefon-intervju" før jeg kunne få time. Skrekk og gru. Det er ekstremt vanskelig for meg å snakke om dette, jeg har jo aldri fortalt noen...liker ikke så godt å snakke i telefon heller...Men, jeg får vel bare hoppe i det.

Så flink du var! Det første skrittet er ofte det aller vanskeligste, blant annet fordi man da risikerer å oppleve avvisning.

Når du snakker med dem, så si at dette er vanskelig for deg å snakke om , og at du også sliter med å snakke i telefonen. Vær så ærlig og direkte du klarer; forhåpentligvis er vedkommende som skal ta imot timebestillingene grei å snakke med.

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...