Gå til innhold

Tvangstanker og agressjon


Dory

Anbefalte innlegg

Noen andre som har tvangstanker her? (OCD)

Er det vanlig å bli sint/hyterisk når man blir veldig redd?

Når mine tanker tar overhånd får jeg helt panikk. (Får puste osv, men blir veldig "sint". Mener det ike vondt, men kan ta ting og tang rundt meg og kaste ned i bakken, banne osv. g jeg som ellers aldri banner... Det er veldig kjedelig. Min samboer (stakkars!!) må holde meg og jeg sier han må slippe meg osv. Jeg får så utrolig dårlig samvittighet etterpå! DA bare gråter jeg og blir kjempe lei meg.

Huff, jeg synes syndt på samboeren min.

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke alene om å ha det sånn.Jeg har OCD i en veldig mild grad, men har opplevd slike ukomtrollerte sinneutbrudd i mange år.Heldigvis er det 4 mnd siden sist gang det skjedde.

Jeg har slengt inventar, kopper og kar rundt meg, rasert leiligheten min eller rommet jeg befinner meg i der og da.Jeg banner, skriker og slår etter folk.

Det er forferdelig pinlig og ubehagelig, så jeg forstår godt at du synes dette er fælt.

Har hørt fra ulike behandlere at benzodiazepiner, f.eks valium og sobril , kan forsterke slike sinneutbrudd.

De siste årene har disse sinneutbruddene blitt stadig færre.Jeg har en personlighetsforstyrrelse også(BPD), men akkurat nå har jeg hatt en god og stabil periode(uten sinneutbrudd) i nesten 4 mnd.

Tror nok det er håp for deg...ta tiden til hjelp.Kanskje en mager trøst...??

Mange positive tanker fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å ha det sånn.Jeg har OCD i en veldig mild grad, men har opplevd slike ukomtrollerte sinneutbrudd i mange år.Heldigvis er det 4 mnd siden sist gang det skjedde.

Jeg har slengt inventar, kopper og kar rundt meg, rasert leiligheten min eller rommet jeg befinner meg i der og da.Jeg banner, skriker og slår etter folk.

Det er forferdelig pinlig og ubehagelig, så jeg forstår godt at du synes dette er fælt.

Har hørt fra ulike behandlere at benzodiazepiner, f.eks valium og sobril , kan forsterke slike sinneutbrudd.

De siste årene har disse sinneutbruddene blitt stadig færre.Jeg har en personlighetsforstyrrelse også(BPD), men akkurat nå har jeg hatt en god og stabil periode(uten sinneutbrudd) i nesten 4 mnd.

Tror nok det er håp for deg...ta tiden til hjelp.Kanskje en mager trøst...??

Mange positive tanker fra

Så godt å høre at det ikke bare er meg. Ble nesten redd jeg kanskje var blitt psykopat jeg. Men jeg blir jo lei meg etterpå, og da viser jeg jo empati...

Så bra at du har hatt en stabil periode:) Kjempe fint Hos meg også går det opp og ned. Er sykemeldt akkurat nå, men av og til er jeg nesten fri for tvangstanker..

Åj, jeg har faktisk fått sobril mot disse anfallene.. Kasnkje ikke så lurt å bruke de da? Blir egentlig ikke trøtt/rolig av sobril heller. Jeg blir bare sittende oppe og titte på internett, og får ikke sove...

Tusen takk for svar! Håper den stabile perioden fortsetter..:))

Klem fra,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det ikke bare er meg. Ble nesten redd jeg kanskje var blitt psykopat jeg. Men jeg blir jo lei meg etterpå, og da viser jeg jo empati...

Så bra at du har hatt en stabil periode:) Kjempe fint Hos meg også går det opp og ned. Er sykemeldt akkurat nå, men av og til er jeg nesten fri for tvangstanker..

Åj, jeg har faktisk fått sobril mot disse anfallene.. Kasnkje ikke så lurt å bruke de da? Blir egentlig ikke trøtt/rolig av sobril heller. Jeg blir bare sittende oppe og titte på internett, og får ikke sove...

Tusen takk for svar! Håper den stabile perioden fortsetter..:))

Klem fra,

Har hørt at benzo, f.eks valium, stesolid, flunipam og sobril kan forverre aggressjonen.....men det er jo ikke så mange medikamnter å velge mellom, bortsett fra nevroleptika - de såkalte "apedopene", f.eks nozinan, truxal, largactil,melleril og leponex.Men de har mange og ekle bivirkninger.På psykehuset der jeg nettopp var ga de en sjelden gang pasientene der avslappende middelet "morfin- skopolamin ", men det tror jeg ikke er i bruk i psykiatrien lenger.Det gis hvist mest som pre medisinering før større operasjoner o.l.

Kanskje det kunne ha hjulpet å delta på et "sinnemestringskurs"? Vet at de bla arrangerer slike kurs på Brøset psykehus i Trondheim.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...