Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er kvinne på 52 som har vært uten mens i ca 2 år. Har tidl. brukt kliogest, men ø. heller bruke plaster. Fikk resept på Estalis Sekvens, men denne gir jo en menslignende blødning? Det ø. jeg slett ikke ha! Eller er det gunstig helsemessig i denne sammenhengen å ha mens? Det finnes plaster som ikke gir slike blødninger, hva er forskjellen ellers på disse?Det skrives så mye negativt om hormontilskudd nå for tiden, og jeg bruker mye tid på å lete fram opplysninger. Jeg sliter med overgangs-problemer, selvom det går i bølgedaler, som hetetokter, er nedstemt og søvnløs,har tørre slimhinner og liten sexlyst osv. Alt ble bedre med Kliogest, men nå ø.jeg prøve plaster framfor piller. Må jeg virkerlig begynne med bind og tamponger igjen? (huff!)

Fortsetter under...

Gjest levelenge
Skrevet

hei! er noen år yngre enn deg, men kjenner situasjonen. Jeg kom tidlig i overgangsalder(41 år..gynekologen trodde ikke på det før blodprøvene var analysert) og har nå i flere år brukt trisekvens, kombinasjon av kunstige hormoner som ved vanlig syklus. Jeg har derfor vanlig og regelmessig( nesten på timen!) mens. Men ved siste kontroll diskuterte vi andre alternativer, fordi jeg nå likevel har hetetokter og dertil humørsvingninger (stakkars mann og ungdommer) kunne etterhvert gjerne sluppet mensen og det "styret" nå... det hadde vært ok. tenker også litt på negative følger (kreft?) i kjølevannet av å bruke østrogentilførsel over tid..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...