Gå til innhold

Lamictal og svangerskap


Gjest pomona

Anbefalte innlegg

Hei, har brukt 250-300 mg lamictal. Usikker på om jeg er gravid, har derfor trappet ned til 100 mg. Bør jeg få ekstra tilskudd av folat utover det som jeg kan kjøpe på apoteket? Har merket at etter jeg trappet ned er mye trøttere og har større behov for søvn- kan dette være et tegn på depresjon?

Vi planlegger et svangerskap uansett utover våren- bør jeg slutte helt på lamictal før den tid?

Hvilken medisin kan jeg evt bruke når jeg er gravid?

Kan stilnoct gi fosterskader- skal slutte når jeg får testet meg for graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en som vil det beste for hele familien

Vet ikke så mye om medisinering og svangerskap, men det at du er trøtt og sover mye er så vidt jeg vet helt naturlig dersom du er i begynnelsen av et svangerskap. Tror det vil regulere seg etterhvert.

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du kan bruke Lamictal i svangerskapet og bør ikke trappe ned.

Du trenger ikke tilskudd av forlat ut over det du nevnte.

Jeg vil anbefale at du avstår fra Imovane/Zoplikone i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...