Gå til innhold

Forfatteren av innlegget: En brutal verden

Anbefalte innlegg

Gjest JMR1980

For 20 minutter siden fikk jeg en sms fra jenta der hun lurte på om jeg ville komme på festen hennes på onsdag. Jeg har visst om festen i nesten 2 uker. Har ikke sendt svar ennå.

Det har skjedd så mye i det siste. På mandag var jeg på skolen og leste til eksamen. Der møtte jeg venninna hennes og vi snakket sammen om hverdagslige ting. Da jeg satt sammen med gruppa mi spurte hun meg om hvordan det hadde gått med meg og den jeg liker. Jeg skrev som det var at det hadde vært koselig og at jeg var skikkelig forelsket i jenta og hva jeg burde gjøre. Hun skrev at jeg burde gi henne tid og bare holde kontakten oppe. Dette synes jeg ikke var et godt svar fordi jeg følte at hun visste mer enn det hun ville ut med. Etter en del sms fikk jeg vite at jenta jeg likte ikke hadde sett på det som en date og hadde regnet med at venninna vår også skulle være med. Videre var hun usikker på en del ting og så ikke på dette som en date. Jeg ble knust der og da. Ja, dere kan si hva dere vil men jeg ble det og jeg skammer meg ikke over mine følelser. Det endte med at jeg fikk en skikkelig arg sms fra venninna til slutt som delvis kom pga meg. Jeg maste om en del saker men det var ikke alvorlige. Jeg møtte venninna dagen etter og hun unnskyldte seg for at hun hadde vært sint i smsen. Jeg gav henne en klem og sa at hun ikke skulle tenke på det, jeg var ikke sint.(Vil bare legge til at jeg ikke helt stoler på denne jenta pga noe som hadde skjedd før). Men der og da hadde jeg bestemt meg for å ikke føre dette videre og gjennomgår nå en fase jeg vil kalle for som kjærlighetssorg. Det har skjedd før og bare jeg vet hvor jævig det har vært for meg. Før tenkte jeg på henne hele tiden, nå har jeg nesten glemt henne eller fortrengt henne. Dette vil ta tid og det gjør vondt men det ordner seg over tid. Det er kjipt men slik er det bare og jeg skal heldigvis hjem for jula neste uke. Kommer dermed tilbake med blanke ark og skal bare studere og trene. FUCK LOVE!

Siste sms jeg sendte henne jeg likte var på søndag men etter det har jeg bare gitt blaffen. Siden har jeg trukket meg unna. Dette er en fase jeg har vært i før, jeg må få avstand til personen for å slette alle følelser for den personen for det gjør alt så mye lettere. En gang ble jeg forbannet på pappa og snakket ikke med han på 4 måneder og det enda vi bodde i samme hus.

Saken er at jeg nå fikk en sms fra den jenta der hun lurte på om jeg ville komme på festen hennes på onsdag neste uke. Jeg har visst om denne festen i 2 uker. Jeg har ikke lyst til å dra. Jeg vil unngå henne så mye som mulig for jeg har erfart at etter omtrent en uke så blir det lettere for meg å se på den personen som en venn igjen.

Jeg har i de siste 5 dagene vært så såret og så langt nede. I tillegg følt meg alene og vil ikke snakke om dette med noen for det er et tegn på svakhet. Jeg trenger denne perioden på å komme meg tilbake på. Derfor har jeg unngått de to så mye jeg kan. Det er ikke slik at jeg har unngått de helt men har ikke vært på steder de pleier å være på. Jeg begynner å merke at jeg føler mindre og mindre for henne nå og da sms kom så følte jeg ingen glede og det er jo bra for da er jeg jo på rett vei. Men jeg lurer på om jeg burde dra på den festen? Jeg har ikke lyst og skal si at jeg skal vaske hybelen før jeg drar hjem så jeg kan dessverre ikke.

At jeg må skrive om dette her og spørre dere viser bare at jeg er en mann uten mening noen ganger men det får så være.

Hva mener dere?

Fortsetter under...

Det som slår meg er at du sms'er såpass mye med venninnen.

Jeg ville heller tatt direkte kontakt med den du liker for å få vite direkte fra henne om hun har noen følelser for deg.

Det er ikke sikkert at venninnen alltid har rett info - kanskje "den du liker" ikke har fortalt venninnen sin alt - eller at venninnen av en eller annen grunn ikke vil at dere skal bli et par.

Nei - ta direkte kontakt med henne før festen i neste uke. Det verste som kan skje er at du får et avslag - men det er du jo på en måte allerede inneforstått med. HVA hvis hun er interessert - det kan jo hende ...

Gjest JMR1980

Jeg ville heller tatt direkte kontakt med den du liker for å få vite direkte fra henne om hun har noen følelser for deg.

Det er ikke sikkert at venninnen alltid har rett info - kanskje "den du liker" ikke har fortalt venninnen sin alt - eller at venninnen av en eller annen grunn ikke vil at dere skal bli et par.

Nei - ta direkte kontakt med henne før festen i neste uke. Det verste som kan skje er at du får et avslag - men det er du jo på en måte allerede inneforstått med. HVA hvis hun er interessert - det kan jo hende ...

Nope, det er for sent nå. Jeg har i de siste dagene vært nedtrykt og det der og det har tatt meg lang tid å komme meg over dette.

Eneste måten er å bare gi faen i hele jenta.

Videre erkjenner jeg at jeg har lov til å være lei meg og at jeg har lov til å være såret.

Jeg har kommet meg gjennom dette før ( 3 år tilbake sist noe av det samme skjedde) og vet at jeg har styrken til det men må rett og slett bare fortrenge hele jenta.

Men takk for ditt råd likevel :-)

Gjest not so young

Jeg synes du skulle ta livet litt mer med ro. Jeg hadde aldri blitt forelska i en gutt som styrte slik du gjør. Trodde det bare var jenter som gjorde det, jeg. Gi litt f... - du virker for desperat. Jentene faller ikke for gutter som er så desperate.

Jeg synes du skulle ta livet litt mer med ro. Jeg hadde aldri blitt forelska i en gutt som styrte slik du gjør. Trodde det bare var jenter som gjorde det, jeg. Gi litt f... - du virker for desperat. Jentene faller ikke for gutter som er så desperate.

Teit svar! Er man desperat når man tør å si man er forelsket? Noe må man gjøre for å finne ut av ting. Tror det å si hva man føler, for så å bli borte litt, virker mye bedre enn å late som man gir blaffen i personen.

Synes det er modig, jeg. Og når den verste puberteten gir seg, er det sånne egenskaper som er attraktive.

De som kommer etter deg når du gir faen, er de som er interessert i deg fordi du tilsynelatende er uoppnåelig. Tror det er bedre å tone flagg, og kanskje få en som er interessert i deg som den personen du virkelig er.

Teit svar! Er man desperat når man tør å si man er forelsket? Noe må man gjøre for å finne ut av ting. Tror det å si hva man føler, for så å bli borte litt, virker mye bedre enn å late som man gir blaffen i personen.

Synes det er modig, jeg. Og når den verste puberteten gir seg, er det sånne egenskaper som er attraktive.

De som kommer etter deg når du gir faen, er de som er interessert i deg fordi du tilsynelatende er uoppnåelig. Tror det er bedre å tone flagg, og kanskje få en som er interessert i deg som den personen du virkelig er.

Takk :-))))

Annonse

Grensa for meg gikk ved da venninna skrev at hu jenta likte gutter som var tøffel. Da skjønte jeg at noe er galt, bare ikke hva. Jeg blir for faen ikke tøffel for en jente.

Grensa for meg gikk ved da venninna skrev at hu jenta likte gutter som var tøffel. Da skjønte jeg at noe er galt, bare ikke hva. Jeg blir for faen ikke tøffel for en jente.

1. Venninnen vil ikke at du skal bli såret.

2. Hun vil av en eller annen grunn ikke at dere skal bli sammen.

Venninnen høres teit ut uansett. Om det var godt ment, kunne det vært sagt på en helt annen måte.

Gjest not so young

Teit eller ikke teit... det er i hvertfall min mening. Det er jo ikke en pubertetsgutt dette. Han er jo 24 år.

Men jeg er jo ikke slik mot alle heller. Har en kjempegod venninne som jeg trives kjempegodt sammen med. Var med henne igår og hjalp til med å finne et skjørt for henne. Hun er en pen jente.

Så det at jeg faller for alle og enhver er bare tull. Da hadde jeg jo prøvd meg på henne og det har jeg jo ikke. Vi ser på fotballkamper sammen, leser sammen på skolen og jeg trives sammen med henne. Som en god venn.

Så jeg tror at du tar litt feil der.

Annonse

1. Venninnen vil ikke at du skal bli såret.

2. Hun vil av en eller annen grunn ikke at dere skal bli sammen.

Venninnen høres teit ut uansett. Om det var godt ment, kunne det vært sagt på en helt annen måte.

Nå trenger jeg litt hjelp her (jeg har allerede bestemt meg men er åpen for innspill).

Jeg fikk som sagt sms fra den jenta jeg likte der hun lurte på om jeg kom til festen hennes på onsdag. Jeg sa dette i sms: "Hei. Får se an". Hadde ikke lyst til så skrive noe mer og aller minst se henne akkurat nå. Jeg må vel det siden jeg skal ha eksamen på samme sted som henne men det får så være. Tenkte jeg skulle komme tilbake fra juleferien med ny dyst og glemme alt det gamle.

Akkurat nå fikk sms fra venninna vår som lurte på om jeg skulle komme på festen hennes, de hadde visstnok en gave til meg. Problemet er bare at jeg er så lei av de to at jeg har lyst til å ha så lite med de å gjøre. Mulig jeg er barnslig men jeg vil bare ikke være sammen med de mer. Greit, jeg er fremdeles såret og det tar tid å komme seg over det men det jeg gjør jeg best ved å unngå de så mye som mulig. Om jeg ser de på skolen hilser jeg på de og det der men ikke mer. Føler at jeg har blitt brukt i et spill der begge har lagd reglene og jeg har vært deres brikke.

Hva mener dere? Jeg har gjort opp min mening og det er å ikke dra. Jeg skal hjemover dagen etter så jeg vil bruke det å pakke som unnskyldning. Det er siste gang jeg er forelsket, det er sikkert.

Nå trenger jeg litt hjelp her (jeg har allerede bestemt meg men er åpen for innspill).

Jeg fikk som sagt sms fra den jenta jeg likte der hun lurte på om jeg kom til festen hennes på onsdag. Jeg sa dette i sms: "Hei. Får se an". Hadde ikke lyst til så skrive noe mer og aller minst se henne akkurat nå. Jeg må vel det siden jeg skal ha eksamen på samme sted som henne men det får så være. Tenkte jeg skulle komme tilbake fra juleferien med ny dyst og glemme alt det gamle.

Akkurat nå fikk sms fra venninna vår som lurte på om jeg skulle komme på festen hennes, de hadde visstnok en gave til meg. Problemet er bare at jeg er så lei av de to at jeg har lyst til å ha så lite med de å gjøre. Mulig jeg er barnslig men jeg vil bare ikke være sammen med de mer. Greit, jeg er fremdeles såret og det tar tid å komme seg over det men det jeg gjør jeg best ved å unngå de så mye som mulig. Om jeg ser de på skolen hilser jeg på de og det der men ikke mer. Føler at jeg har blitt brukt i et spill der begge har lagd reglene og jeg har vært deres brikke.

Hva mener dere? Jeg har gjort opp min mening og det er å ikke dra. Jeg skal hjemover dagen etter så jeg vil bruke det å pakke som unnskyldning. Det er siste gang jeg er forelsket, det er sikkert.

Pøh, du forelsker deg igjen ;-)

Hvis du ikke kommer for å få gaven, har dere kanskje ikke noe vennskap etter jul. Men hvorfor må du få den på onsdag, kan dere ikke møtes og ta en kaffe eller noe før? Hvis du vil da.

Send en mld og si du dessverre ikke har tid, du må pakke?

Forstår ikke hva de driver med jeg heller. Enten liker de å ha deg som beiler, og vil holde deg varm, eller så er jenta sjenert. Men hun er vel egentlig ikke det,eller?

Hvis du ikke kommer for å få gaven, har dere kanskje ikke noe vennskap etter jul. Men hvorfor må du få den på onsdag, kan dere ikke møtes og ta en kaffe eller noe før? Hvis du vil da.

Forstår ikke hva de driver med jeg heller. Enten liker de å ha deg som beiler, og vil holde deg varm, eller så er jenta sjenert. Men hun er vel egentlig ikke det,eller?

Jeg har ikke lyst på dette venneskapet mer enn at det er slik som på skole at man hilser på hverandre og ferdig med det. Har ikke lyst til flere lunsj-sammenkomster med de lenger. Jeg er ennå såret føler jeg og vet at når jeg ser henne så vil alt rakne. Men juleferie er det jeg trenger for å komme meg igjen.

Idag hadde vi eksamen og jeg så denne jenta der i salen. Jeg bare vinket til henne fra avstand og satte meg ned.

For noen minutter ringte venninna hennes og spurte om jeg kom. Jeg prøvde å finne på noe annet men så sa hun at jeg burde komme på festen, det var jo siste gang før jul at vi var samlet. Jeg klarte ikke å si nei siden de har spurt meg så mye nå. Så jeg sa ja. Hun sa dessuten også at jenta jeg likte hadde sagt at jeg hadde oversett henne idag. Jeg fant på et eller annet og snakket det bort. Saken er den at jeg har unngått henne bevisst og det har hjulpet meg på å komme over denne forelskelsen.

Nå får jeg være en mann og møte opp. Men faen heller om hun skal på oppmerksomhet av meg ikveld. Jeg skal hilse på henne og svare når hun spør om noe. Utover det gidder jeg ikke mer.

Det eneste jeg er redd for er at følelsene skal komme tilbake og jeg som har jobbet så mye med det!

Idag hadde vi eksamen og jeg så denne jenta der i salen. Jeg bare vinket til henne fra avstand og satte meg ned.

For noen minutter ringte venninna hennes og spurte om jeg kom. Jeg prøvde å finne på noe annet men så sa hun at jeg burde komme på festen, det var jo siste gang før jul at vi var samlet. Jeg klarte ikke å si nei siden de har spurt meg så mye nå. Så jeg sa ja. Hun sa dessuten også at jenta jeg likte hadde sagt at jeg hadde oversett henne idag. Jeg fant på et eller annet og snakket det bort. Saken er den at jeg har unngått henne bevisst og det har hjulpet meg på å komme over denne forelskelsen.

Nå får jeg være en mann og møte opp. Men faen heller om hun skal på oppmerksomhet av meg ikveld. Jeg skal hilse på henne og svare når hun spør om noe. Utover det gidder jeg ikke mer.

Det eneste jeg er redd for er at følelsene skal komme tilbake og jeg som har jobbet så mye med det!

Det går sikkert bra. Ha en fin fest da :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...