Gå til innhold

ADHD eller Manisk depressiv?


Monkabang1365380469

Anbefalte innlegg

Monkabang1365380469

Jeg har nå etter 28 år med å ikke blitt tatt seriøst i helsevesenet, endelig begynt få ordentlig utredning. Jeg gikk inn for å finne ut om jeg var manisk depressiv. Jeg har siden jeg var rundt 7/8 hatt humørsvingninger, og en hverdag preget av depresjoner, lite tiltakslyst/manisk atferd. Jeg har derimot aldri hatt psykoser og takket være narkomisbruk i familien har jeg ALDRI rørt noe stoff, drikker sjelden mer enn 2 ganger i året.Tror dette har forvirra psykiaterne jeg har gått til litt. Etter time 2 i utredningen så nevnte hun for meg at jeg hadde tendenser til hypomani.Jeg husket ikke ordet og gikk hjem og fant et ord som lignet under ADHD. Så begynte jeg å lese hva det sto om ADHD og jeg kjente meg så utrolig godt igjen. I alt fra problemer med dårlig motorikk, til problemer med matte/gym osv. Ta jeg spurte psykiateren om dette sa hun at det var en veldig populær diagnose for tiden, og avfeide det.Hennes konklusjon var at jeg var Bipolar.Altså manisk depresjon med stor grad av depresjon.Hun mente det var ikek rart at jeg syns ADHD virket logisk, fordi de hadde mye av de samme symptomene. Men jeg trodde ikke dårlig motorikk hørte til Manisk depresjon? Bør jeg prate mer med henne om ADHD? Bør jeg bare holde kjeft og la henne styre på? Hun har nå satt meg på Lamictal i en opptrappingsfase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en som vil det beste for hele familien

Dersom du og utreder ikke er enige om diagnosen kan du jo prøve å bli utredet et annet sted i tillegg. Vet ikke hvor du bor, men det skal være mulig å få en utredning for ADHD på nasjonalt kompetansesenter for ADHD, Tourettes og narkolepsi. dette kompetansesentre ligger i Ullevållsveien 166 i Oslo.

En annen ting er at den ene diagnosen utelukker ikke den andre. Man kan altså ha begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monkabang1365380469

Dersom du og utreder ikke er enige om diagnosen kan du jo prøve å bli utredet et annet sted i tillegg. Vet ikke hvor du bor, men det skal være mulig å få en utredning for ADHD på nasjonalt kompetansesenter for ADHD, Tourettes og narkolepsi. dette kompetansesentre ligger i Ullevållsveien 166 i Oslo.

En annen ting er at den ene diagnosen utelukker ikke den andre. Man kan altså ha begge.

Tusen takk for tipset! Tror jaggu jeg skal be om henvisning til det stedet.Jeg vil så gjerne finne ut av dette og få riktig diagnose, så jeg kan faktisk få gjort noe med det. Er utrolig lei av å hele tiden ødelegge for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en som vil det beste for hele familien

Tusen takk for tipset! Tror jaggu jeg skal be om henvisning til det stedet.Jeg vil så gjerne finne ut av dette og få riktig diagnose, så jeg kan faktisk få gjort noe med det. Er utrolig lei av å hele tiden ødelegge for meg selv.

Lykke til.

Dersom du ikke kommer inn der så finnes det sikkert flere steder. Men prøv gjerne der først. Send gjerne en mail til siden å fortell hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en som vil det beste for hele familien

Tusen takk for tipset! Tror jaggu jeg skal be om henvisning til det stedet.Jeg vil så gjerne finne ut av dette og få riktig diagnose, så jeg kan faktisk få gjort noe med det. Er utrolig lei av å hele tiden ødelegge for meg selv.

Kompetansesentret har en egen hjemmeside.

http://www.nasjkomp.no/

Her finner du tlf.nr. under linken kontakt. Du kan jo kontakte dem og spørre om de kan hjelpe deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monkabang1365380469

Kompetansesentret har en egen hjemmeside.

http://www.nasjkomp.no/

Her finner du tlf.nr. under linken kontakt. Du kan jo kontakte dem og spørre om de kan hjelpe deg!!

Har nettopp vært der og skrevet en mail til dem.:) Takker masse for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bare bedre

Be om å bli utredet for ADHD. Jeg er bipolar og venter på utredning. Man kan ha begge deler, selv om det kan være vanskelig å skille diagnosene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...