Gjest Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 Hei..Jeg er 23 år, og har et års tid nå slitt med en forferdelig hodepine. Den kommer og går, men det skal veldig lite til før den kommer..vanlige smertestillende (paracet, ibux etc) har ikke hjulpet meg. I tillegg har jeg over lengre tid vært plaget av trøtthet, slapphet, generelt lavt energinivå (noe jeg trodde bare skyldtes at jeg faktisk har tid til å slappe av for tiden, men begynner å skjønne at det kan ikke bare være det). Har vært hos lege og tatt masse prøver, CT etc, men ikke funnet noe galt. HAr t.o.m. operert ut en visdomstann som muligens kunne forårsake hodepinen. Har du noen tips om hva jeg bør gjøre herfra. Siden jeg er student (har friår i år) skjønner du sikkert at dette gjør hverdagen ekstremt vanskelig. Har lest en del på internett, og føler at jeg kjenner meg igjen i en del av symtomene for lavt stoffskifte. I tillegg til de jeg har nevnt: tiltaksløs, aldri uthvilt, ukonsentrert, fryser, tørt hår og hud, vektøkning, urolig mage, nedstemthet osv. Tror du dette kan ha noe for seg, eller er det bare jeg som desperat ønsker å finne en løsning på mitt problem?Mvhjente23 0 Siter
Gjest Mariove Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 Meg igjen.. Kom også på, at når jeg ble undersøkt av lege (har forresten bestilt ny time hos henne 7. janar), så kom det frem at jeg hadde lav hvilepuls. Det ble tatt EKG, men alt så normalt ut.. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Lavt stoffskifte diagnostiseres hovedsaklig med blodprøver. Normalal-områdene for blodprøvesvarene er stort. int om legen din har "gamle verdier" å sammenlikne med. dersom du har verdier i nedre område ville jeg vurdert en prøveperiode på 3-4 måneder med Thyroxin-tilskudd. Det er også viktig å behandle eventuell depresjon, som kan gi veldig like plager som lavt stoffskifte. Kanskje kunne du prøvd migrene-medisin ved noen anfall. Du kan prøve tilskudd av f.eks ginseng ( eks Gerimax)og godt med C- og E-vitaminer. Kanskje bør det vurderes henvisning til nevrolog om plagene fortsetter. 0 Siter
Trulterufsa Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Du passer veldig godt inn i klubben, gitt. Hvorfor ikke ringe legen og spørre om dere kan ta noen blodprøver før jul, bl.a. for stoffskifte, slik at de ligger klare til legebesøket ditt? Forøvrig kan det hende du kan ha nytte av å besøke oss på http://www.toreolsen.com/forum/index.php, vi er en gjeng med folk som skjønner hva du sier. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.