Gå til innhold

Slutte med antidepressiva


Gjest deprimert og pillefri

Anbefalte innlegg

Gjest deprimert og pillefri

Noen her som ikke ønsker å ta disse pillene selv om legen anbefaler det?

Er redd for at legen skal tro at jeg ønsker å være deprimert og sykmeldt, men det gjør jeg ikke. Jeg tror bare det finnes bedre veier ut av depresjonen enn piller, men at disse veiene tar lenger tid, noe som altså betyr lengere sykefravær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis legen tror at du ønsker å være deprimert (og dermed sykmeldt) kan h*n ikke ha særlig stor forståelse for hva en depresjon er.

En annen ting er om medisiner virkelig er en "nest best" løsning. De kan gi verdifull drahjelp, men er langt fra løsningen på problemene.

Overskriften tyder på at du har begynt med medisiner, og nå vil slutte. Har du ev. gått på dem lenge? Og hvorfor vil du ev. slutte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest deprimert og pillefri

Hvis legen tror at du ønsker å være deprimert (og dermed sykmeldt) kan h*n ikke ha særlig stor forståelse for hva en depresjon er.

En annen ting er om medisiner virkelig er en "nest best" løsning. De kan gi verdifull drahjelp, men er langt fra løsningen på problemene.

Overskriften tyder på at du har begynt med medisiner, og nå vil slutte. Har du ev. gått på dem lenge? Og hvorfor vil du ev. slutte?

Jeg ønsker å slutte fordi de gir meg ekle bivirkninger som prikking i kroppen, rar følelse i munnen, fungerer ikke seksuelt og liker ikke hva de gjør med min personlighet. Jeg har forsøkt ulike typer men jeg blir ikke fortrolig med noen.

Jeg har sluttet nå etter at jeg glemte pillene tre dager og ikke ønsket å starte opp igjen, er klart mer deprimert og gråter mye i perioder. Men egentlig tror jeg at det kan være godt å gråte også innimellom. Jeg tror at hvis jeg får lyst til å ta livet mitt vil jeg søke hjelp og starte opp med medisiner igjen. Foreløpig har jeg bare tanker om at det ville vært godt å dø, en slags tretthet og ønske om evig søvn. Jeg tror selv det er langt fram til f.eks. selvmord. Ønsket om å dø er heller ikke konstant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å slutte fordi de gir meg ekle bivirkninger som prikking i kroppen, rar følelse i munnen, fungerer ikke seksuelt og liker ikke hva de gjør med min personlighet. Jeg har forsøkt ulike typer men jeg blir ikke fortrolig med noen.

Jeg har sluttet nå etter at jeg glemte pillene tre dager og ikke ønsket å starte opp igjen, er klart mer deprimert og gråter mye i perioder. Men egentlig tror jeg at det kan være godt å gråte også innimellom. Jeg tror at hvis jeg får lyst til å ta livet mitt vil jeg søke hjelp og starte opp med medisiner igjen. Foreløpig har jeg bare tanker om at det ville vært godt å dø, en slags tretthet og ønske om evig søvn. Jeg tror selv det er langt fram til f.eks. selvmord. Ønsket om å dø er heller ikke konstant.

ok støtter synet ditt på at du ønsker å slutte med pillene

men hvor lenge har du gått på dem? Du kan få store bivirkninger av å slutte brått!!. Hørt om tilfeller som måtte innlegges pga ekstrem angst som følge av for brå nedtrappning av AD.

så vær på vakt

eller lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ut av tunellen

Du kan jo prøve mer naturlige løsninger som trening, turer i dagslys, lese selvhjelpsbøker om emnet bl.a. Lykketyvene - hvordan overkomme depresjon. Du kan prøve depridix eller Johannesurt fra helsekosten eller kanskje en lyslampe hvis den er relatert til vinteren. Det sies jo at mosjon og trening skal ha like god eller bedre effekt en antidepressiva. Psykomotorisk behandling er også et alternativ eller homeopatisk behandling eller akupunktur. Det finnes mange veier ut av tunnelen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...