Gå til innhold

Cipralex


Cipralex

Anbefalte innlegg

Hei!har i to mnd nå gått på Cipralex pga angst.ble veldig skremt da jeg hørte på P4 at det hadde kommet frem at det hadde vært 34 dødsfall relatert til lykkepiller. det ble nevnt Cipramil Saroxat og en til. Bør jeg slutte? tar to tabletter for dagen nå.Orker ikke å gå rundt å være redd for dette hele tiden i tillegg til de andre problemene jeg har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg synes ikke du bør slutte. De aller fleste dødsfallene som relateres til AD skyldes selvmord. Dette igjen skjer gjerne når en person er på vei ut av depresjonen og får både mer tiltakslyst og initiativ.

Selv har jeg brukt Cipralex i litt over ett år og veldig godt fornøyd. Hadde en del bivirkninger den første tiden, men holdt heldigvis ut. Først etter å ha brukt pillene i ca tre måneder merket jeg den fulle effekten av dem.

Ingen får meg til å slutte med dem (enda) :o)

Derfor vil jeg si hold ut, fortsett med pillene, snakk med legen om din engstelse og bruk familie og venner som støtte i en vanskelig tid. Ha det fint framover!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er sikkert mer enn 100 millioner mennesker som bruker SSRI i verden. 34 dødsfall er i denne sammenheng ingenting.

Vil du slutte å kjøre bil? Det er sikkert 10.000 ganger farligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...