Gå til innhold

Posten og portotakster - tullete!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendte gubben på Posten for meg i dag, for å kjøpe frimerker til juleposten. Jeg hadde 22 stk. innen Norge som jeg skulle sende, og ba ham om å kjøpe 3 hefter à 8 stk. frimerker.

.....Så kommer han hjem med 22 stk. frimerker à kr. 5,50. Vanlig takst er kr. 6,00.

Jeg spurte hvorfor det.

Jo, dama på Posten hadde sagt at jeg kunne sende dem som B-post......

Tror du jeg ble irritert på Posten som foreslår slikt før jul?! JA!!!

Nå må jeg skrive på avsender på alle de 22 konvoluttene, skrive på en B på alle de 22 konvoluttene og gå fysisk på Posten for å sende dem samlet. Jeg ville slippe å gå på Posten mer før jul, jeg.

Tror du jeg heller hadde betalt 11 kroner ekstra for å slippe dette tilleggs-dilldallet?! JA!!!

B-posten kan de jammen ha for seg sjøl, ihvertfall i disse juletider hvor man har så mye annet ekstra å gjøre.

B-post egner seg best for større sendinger enn dette, hvis man skal spare noe særlig!

Hadde jeg hatt stempel med navnet og adressa mi på, så hadde det forsåvidt vært greit, men å stå og skrive på avsender bakpå 22 konvolutter!....

Nei, takke meg til altså.

Men nå har jeg nå altså gjort det da, og må på Posten i morgen og stå i kø for å sende dem samlet, slik,at de skal se at jeg har over 20 stk. brev.

Hhhhhhhhhhhhååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå.

Fortsetter under...

Skrevet

Eller... du går innom en bokhandel eller liknende som selger 50-øres frimerker, og kjøper 22 av dem og putter brevene dine i en hvilken som helst postkasse.

:o)

Skrevet

Eller... du går innom en bokhandel eller liknende som selger 50-øres frimerker, og kjøper 22 av dem og putter brevene dine i en hvilken som helst postkasse.

:o)

Tenkte på det, men de har sikkert ikke 22 stk. frimerker à 50 øre allikevel (...negativt innstilt i utg.pkt....)

Gjort er gjort.

Et stempel med navn og adresse skal jeg jammen kjøpe meg uansett, kjekt å ha.

Gjest småting å irritere seg over
Skrevet

Hormoner? Gravid??

Gjest småting å irritere seg over
Skrevet

Og gubben hadde bare med seg en lapp fra deg, helt uten myndighet og makt til å tenke sjøl?

Skrevet

Hormoner? Gravid??

Nei da, bare stressa og det er så lang kø på postkontoret om dagen der hvor jeg bor. Jeg hater å gå på postkontoret like før jul.

Annonse

Skrevet

Og gubben hadde bare med seg en lapp fra deg, helt uten myndighet og makt til å tenke sjøl?

Selvfølgelig har han makt og myndighet til å tenke selv.

Men han visste ikke at man ved å sende som B-post måtte sette på avsender og gå til Postkontoret for å sende brevene samlet.

Gjest er du sikker?
Skrevet

Selvfølgelig har han makt og myndighet til å tenke selv.

Men han visste ikke at man ved å sende som B-post måtte sette på avsender og gå til Postkontoret for å sende brevene samlet.

Jeg har aldri visst at man må skrive avsender bakpå B-post og å sende flere konvolutter samlet. Er du sikker på dette? Mente du bare kunne skrive B-post utenpå og putte dem i en vanlig postkasse? Mener da at jeg har gjort dette før?

Skrevet

Jeg har aldri visst at man må skrive avsender bakpå B-post og å sende flere konvolutter samlet. Er du sikker på dette? Mente du bare kunne skrive B-post utenpå og putte dem i en vanlig postkasse? Mener da at jeg har gjort dette før?

Jeg visste at det var et eller annet ekstra med B-post, så jeg sjekket på www.posten.no, der står det.

Men om Posten hadde kontrollert det om jeg bare hadde driti i det og puttet dem i postkassa hver for seg uten avsender, dét vet jeg jo ikke. Men jeg vil ikke ta sjansen med juleposten, for da får jeg den bare i retur og den blir forsinket.

Skrevet

Det er nok leeeeeenge sidan ein kunne det. Over 10 år sidan eg kom med 20 ferdig frankerte igjenklistra konvoluttar for å droppe dem av i luka, berre for å bli stoppa fordi det ikkje var avsendaradresse på baksida.

Veldig gøy å stå og skrive namn og adresse på 20 konvoluttar der i kø.

Rabla slik at eg ikkje trur eit menneske i verda kunne skjøne kven som hadde sendt breva før dei opna konvolutten.

Gjest Ikkeverre
Skrevet

Hva med å stikke innom en gang til å kjøpe 50 øres frimerker? Tenk litt sjøl å da. hehe

Skrevet

Hva med å stikke innom en gang til å kjøpe 50 øres frimerker? Tenk litt sjøl å da. hehe

Ja, jeg tenker sjøl, jeg, men hele poenget var at jeg ville bli ferdig med saken og slippe å gå på Posten igjen.

Hater å stå i kø....

Skrevet

Nei da, bare stressa og det er så lang kø på postkontoret om dagen der hvor jeg bor. Jeg hater å gå på postkontoret like før jul.

Jeg skjønner deg godt, jeg. Jeg hater å gå på postkontoret hele året.

Etter at mange postkontor i området er nedlagt, er det nå ALLTID lang kø på postkontoret.

Jeg irriterer meg også over at det på kølappen står: Ta gjerne en titt på varene våre mens du venter (eller noe sånt). Får en følelese av at de vil ha kø, bare for å selge flere dippedutter!!!

Annonse

Skrevet

Jeg skjønner deg godt, jeg. Jeg hater å gå på postkontoret hele året.

Etter at mange postkontor i området er nedlagt, er det nå ALLTID lang kø på postkontoret.

Jeg irriterer meg også over at det på kølappen står: Ta gjerne en titt på varene våre mens du venter (eller noe sånt). Får en følelese av at de vil ha kø, bare for å selge flere dippedutter!!!

Ja, for hvis det ikke var noe ventetid i det hele tatt, hadde de nok ikke fått solgt noen av duppedittene sine.

Svært få som tar en tur til Posten for å "se på utvalget", liksom, uten at de direkte har et ærend å utføre der.

Skrevet

Hadde du brukt hodet ditt litt du og så hadde du vel kunnet ta avgjørelsen på å kjøpe 50-øres frimerker i tillegg sånn at du kunne sende det som A-post ...?

Skrevet

Hadde du brukt hodet ditt litt du og så hadde du vel kunnet ta avgjørelsen på å kjøpe 50-øres frimerker i tillegg sånn at du kunne sende det som A-post ...?

Jeg vet da det da skjønner du. Men det er ikke alle kiosker o.l. som har så mye som 22 stk. frimerker à 50 øre, dermed må jeg på Posten igjen.

Bruk hodet litt da!

Skrevet

Jeg vet da det da skjønner du. Men det er ikke alle kiosker o.l. som har så mye som 22 stk. frimerker à 50 øre, dermed må jeg på Posten igjen.

Bruk hodet litt da!

Prøvde du i det hele tatt da? Snakk om å være negativ! jaja ..lykke til!

Skrevet

Prøvde du i det hele tatt da? Snakk om å være negativ! jaja ..lykke til!

Du har ikke skjønt poenget i innlegget mitt.

Hele poenget var at jeg uansett ikke blir helt ferdig med juleposten, slik jeg ønsket.

Enten så må jeg på kiosken eller så må jeg på Posten.

Spørs litt hvor man bor også, vet du.

Skrevet

Hele poenget var at jeg uansett ikke blir helt ferdig med juleposten, slik jeg ønsket.

Joda, jeg skjønte poenget ditt, men jeg fatter bare ikke helt at du gidder å irritere deg over det bare ... Men det er vel sånn det er nå før jul - alle er så stressa at det er helt ille..dessverre..

Skrevet

Hvis man bor sånn til at det er langt til postkontor, så er det som oftest "post i butikk" i kortere avstand, og der kan man kjøpe frimerker og poste brevene, uten nevneverdig kø-problematikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...