ALLO Skrevet 11. desember 2004 Skrevet 11. desember 2004 I løpet av den siste uken har jeg fått stadig vondere hofter, særlig den høyre. Det er smertefullt når jeg reiser meg opp fra stolen eller senga. Det er også smertefullt om jeg plasserer fingern inn midt på hoften, hvor smertesenteret ligger. Det stråler litt verkende også nedover i beinet. Det er også litt smertefullt å gå. Jeg lurer på om dette kan ha sammenheng med at jeg sitter mye og lenge i jobben min, samt mangel på løpetrening. Inntil i sommer var jeg flink til å jogge (en til to ganger pr. uke ca. en halvtime om gangen). Men nå har jeg hatt en så travel høst at det ikke har vært tid til trening siden i sommer. Jeg er ca. 45 år - og har ikke opplevd hofte-smerter i nærheten av dette tidligere. Noen som har ideer til diagnose / løsning ?mvhallo 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. desember 2004 Skrevet 11. desember 2004 Jeg er ikke noen ekspert men det høres ut som en betennelse i hofta. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Smerter som skriver seg fra selve hofteleddet sitter ofte i lyskeområdet og nedover på innsiden av låret mot kneet. Smerter på utside kan skrive seg fra ryggen, eller senebetennelse/slimposebetennelse ved "hoftekulen". Skarpe smerter/ilinger foran på låret kan være en nerve som kommer i klem. Synes du skal få en undersøkelse av fastlegen din, og en henvisning til fysioterapeut ( kanskje helst en manuell terapeut) for trening og øvelser. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.