eas Skrevet 12. desember 2004 Skrevet 12. desember 2004 Hei, Min kone har ett problem. Hun er filippinsk og bor ennå på filippinene. De har ikke verdens beste leger der nede derfor vil jeg gjerne høre annen uttalelse.Min kone hadde svært mørk urin for et par dager siden (mørk gul) og hun har smerter på høyre side sier hun. Hun sier videre at smertene føles inne i kroppen og hun har vondt når hun presser nede på magen og bak nede på ryggen. Når hun må tisse gjør det også vondt og selv om hun er ferdig med å tisse så føler hun at hun må tisse mer.Legen der nede sier hun har urinveisfunksjon pga hun drikker for lite væske og spiser for mye salt.Hun har også fått tabletter mot infeksjonen (Vet ikke navnet på dem). Jeg er litt engstelig og føler ikke helt at jeg kan stole på det han sier er korrekt. Kan det være alvorligere som feks nyrene eller noe annet? Takker for alle svar!! 0 Siter
Åsemor Skrevet 12. desember 2004 Skrevet 12. desember 2004 Høres veldig ut som urinveisinfeksjon. Men om hun ikke blir bedre av medisinen hun har fått må hun få flere undersøkelser. Urinveisinfeksjon er lett å påvise ved urinprøve. (men jeg er ingen fagperson altså...) 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 12. desember 2004 Skrevet 12. desember 2004 Høres ut som kraftig urinveisinfeksjon, men siden hun har vondt både i magen og nede i ryggen, kan det kanskje være nyrebekkenbetennelse. Begge behandles med antibiotika. Av og til bør blodprøve tas for å se hvor kraftig infeksjonen er. Har hun feber og frostrier? Hatt symptomer lenge?Det kan i enkelte tilfeller være nødvendig med sykehusinnleggelse,og behandling med intravenøs antibiotika. Ellers viktig å drikke mye, gjerne sur og c-vitaminholdig væske,som appelsinjuice. Mvh, 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 12. desember 2004 Skrevet 12. desember 2004 Vil bare opplyse at jeg,i likhet med Åsemor,heller ikke er fagperson, bare en vanlig forumbruker:) Riktig god bedring til kona di ønskes fra: 0 Siter
Dorthe Skrevet 12. desember 2004 Skrevet 12. desember 2004 Det stemmer helt sikkert, høres ut som nyrebekkenbetennelse og da skal man drikke mye og spise antibiotika i 10 dager 0 Siter
Gjest Plaget i perioder jeg også Skrevet 12. desember 2004 Skrevet 12. desember 2004 Når hun er ferdig med det for denne gangen, burde du lære henne å drikke tranebærjuice fast Det både forebygger og lindrer urinvesplager. Fås også som tabletter hvis det er lettere å ta. Appelsinjuice er også bra. Bra å drikke mye vann også. Alkohol og kaffe er ikke bra hvis en har urinveisplager. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 I utgangspunktet kan dette være en helt "banal" urinveisinfeksjon. Imidlertid pleier urinen da være mer grumsete enn re farge-endring. I og med at hun har smerter i flanken bør det haes in mente en kraftigere infeksjon som f.eks nyrebekken-betennelse. Denne skal i utgangspunktet også behandles med antibiotika, men kraftigere kur. Hvile er viktig. I og med at urinen er mørk bør det gjøres utredning av gallesykdom. Det er da vanlig med smerter under høyre ribbebue, mørk urin og lys avføring. Ved alvorligere tilfeller kan det hvite i øynene bli gulfarget. Galleveis- eller leversykdom må påvises ved blodprøver. Det er rimelig at hun får en ny grundig legesjekk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.