Gå til innhold

Anbefalte innlegg

God morgen til dere alle. Jeg er 32 år fikk diagnosen fobromyalgi for snart 4 år siden av reumatolog, scoret på 18 av 18 ved tender points. Har tatt alt av reuma prøver og den eneste som slo positivt ut var HLA-B27. Har vært til MR og eneste påviste der var prolaps i th-6/th7. Er litt usikker på om jeg kan ha fått bechdrew for jeg har sterke smerter i korsrygg som spres ut til hoftepartiene og går jeg for langt får jeg gangsperre og klarer ikke bevege meg, har også sterke smerter i brystet i perioder. Sliter med værforandringer og veldig stiv om morgenen.Håper noen med erfaring kan hjelpe meg. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167598-fibromyalgi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du skal få en "second opinion" av en annen reumatolog? Er det Bechterew så kan de kanskje starte noe behandling og spesifikk trening? Høres jo "mistenkelig" ut!

Har selv vært x2 til en reumatolog i Oslo-området, som senere (av fagfolk)ble omtalt som en "inkompetent bløff"...Skremmende...Jegkom meg til en annen spesialist og fikk (forhåpentligvis ;-)) riktig diagnose...

Og - det gjelder i helsevesenet som alle andre steder - du må ta ansvar for at noe skjer -helt sjøl! ;-)

Uansett - lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167598-fibromyalgi/#findComment-1094218
Del på andre sider

Gjest Bectrew?

Hei på deg.

Kunne vært jeg som hadde skrevet dette innlegget,da jeg har det som deg.

Jeg er 35 år og fikk diagnosen fibromyalgi i 2003.

Vi med HLA-B27 kan ha latent for bectrew men ikke altid vi har eller får bectrew.

Så lenge de ikke kan stadfeste bectrew ved røntgen/blodprøver tror jeg det er vanskelig å få den diagnosen.Kan ta mange år før det slår ut på prøver.

Etter det jeg har forstått er det mange likhetstrekk mellom sykdommene og derfor vanskeligt å finne helt ut av.

Ved Bassengtrening og behandling hos fysioterapaut bør du be om behandling som også er beregnet for bectrew.

Ellers tror jeg du må be om kontroller innimellom for å se om det har blitt noen forandringer.

Vet ikke hvordan din lege er, om du føler at du blir hørt, men har av erfaring lært at du må selv stå på og be om videre undersøkelser selv.

Stå på.ikke gi deg.Det er din helse :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167598-fibromyalgi/#findComment-1094414
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...