Gjest hvordan Skrevet 5. august 2000 Del Skrevet 5. august 2000 Jeg har slitt med angst i flere år, men er nå friskmeldt. Jeg trener meg dog videre på egen hånd, men nå trenger jeg litt hjelp til hvordan. Jeg trenger å trene på å holde øyekontakt med publikum når jeg holder foredrag og slikt. Hvor kan man trene på slikt? Hvor kan man melde seg frivillig til å holde foredrag? Det må da være mange som er interessert i en slik ressurs, men jeg aner ikke hvor jeg skal henvende meg. Jeg kan sikkert snakke om så mangt, men kanskje det mest interessante ville være psykisk helse og angst og slikt? Angående helt andre emner og bare steder hvor man frivillig kan holde foredrag er jeg også interessert i. Det må dog være en viss hyppighet i det for at det skal være noen vits i. Jeg trenger dette for å bli virkelig trygg på meg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/1676-nhd-foredrag-ol/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nils Havard Dahl, psykiater Skrevet 5. august 2000 Del Skrevet 5. august 2000 Det er vanskelig å svare når jeg vet så lite om din bakgrunn og kompetanse. Det er i de fleste områder stor etterspørsel etter faglig kompetente og pedagogisk dyktige foredragsholdere. Er en mer uerfaren og eller ikke har stor kompetanse på noe felt, kan det være lurt å starte hos frivillige organisasjoner og foreninger. Disse har ofte dårlig økonomi og kan ikke leie de beste og mest erfarne. Vedr. tema angst, vile jeg forsøkt Sanitetsforeninger, Mental helse, angstgrupper/ringer ol. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/1676-nhd-foredrag-ol/#findComment-5998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gigi Skrevet 7. august 2000 Del Skrevet 7. august 2000 Vet ikke om det er aktuelt for deg, men nevner likevel at Universitetet (ihvertfall i Oslo) holder kurs i "Presentasjonsteknikk". Her trenes det bl.a. på slike ting som å holde øyekontakt med tilhørerne, rett og slett venne seg til å snakke til større forsamlinger. Deltagerne øver seg ved å holde foredrag, først for hverandre i mindre grupper og deretter for flere tilhørere. Foredragsholderene blir også filmet slik at de kan se seg selv i aksjon på video etterpå. Dette for å bli klar over evt. "uheldige" bevegelser og kroppsspråk man ubevisst har når man holder foredrag (og det har de aller fleste). Kurset er ikke beregnet for spesielle fagretninger, og deltagerne holder foredrag om hva som helst de måtte interessere seg for. Om du ikke har noe universitet i nærheten, så kan det jo hende at det arrangeres slike kurs andre steder også? Hørte forresten på radio i går at det skal åpnes et "Speakers corner" et eller annet sted, lurer på om det ikke var i Bergen? Hvis du bor i Bergen så har du i så tilfelle mulighet til å få publikum til foredragene dine. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/1676-nhd-foredrag-ol/#findComment-6348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.