Ninapetrina1365380789 Skrevet 12. desember 2004 Skrevet 12. desember 2004 Min mor ha nå i en alder av 53 fått beskjed av sin lege at hun har denne sykdommen, rosacea. Hennes far hadde også den. Hun nevnte for meg at det kunne være arvelig.Hvis denne er arvelig, lurer jeg på hvor stor sjanse det er for at jeg utvikler rosacea? Jeg er 24 år, kvinne, rødmer så og si aldri, har samme hudtype som min mor (tror jeg), litt store porer og har alltid en kvise eller to - selv om det ikke kommer så ofte om sommeren/med mye sol. Min mor blir alltid fort brun om sommeren, jeg får ikke mye farge, selv om jeg ikke er av de lyseste (med fregner og rødt hår...)Hvis jeg skulle utvikle rosacea, hva er det første symptomene? Hva er den vanligste behandlingen? Kan jeg bli symptomfri? Er klar over at dette kanskje ble rotete og at det for såvidt er vanskelig å skulle stille en slags diagnose over nett. Håper likevel på svar slik at jeg vet litt mer om hva jeg evt har i vente.På forhånd takk. 0 Siter
UrbanSuper Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Hei! Vet ikke så mye om rosacea, men tror mye av de samme medikamentene som ved akneproblemer brukes. Står en del om dette på mozon.no. Lykke til... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.