HoustonAnja Skrevet 12. desember 2004 Skrevet 12. desember 2004 Jeg har nå hatt vondt i musklene i bena og ellers i kroppen i 1års tid. Jeg har vonde knær, men det som er mest plagsomt er at når jeg har sittet en stund, enten på en stol eller i bilen, så er jeg så stiv når jeg skal begynne å gå at det kjennes ut som om jeg har drevet hard gymnastikk og er så støl at jeg nesten ikke kan røre meg. Alle musklene i begge bena er vonde. Jeg har sjekket at jeg ikke har benskjørhet eller raumatisme. Men stivheten blir bare værre og værre. Det er vondt å gå oppover trapper og nedover trapper. Men, som sagt, det er vondest når jeg skal gå etter å ha sittet en stund. Jeg stivner helt til. Jeg er en kvinne på 62 unge år. Hva kan dette være? 0 Siter
Dorthe Skrevet 12. desember 2004 Skrevet 12. desember 2004 Aldern sier legen min. LOL, det er ikke greit å bli gammel i kroppen og være ung i hue ;o) 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 Det er rimelig at du får tatt et røntgenbilde, eller kanskje et MR-bilde av knærne. Symptomene dine kan for meg høres ut som nedslitt eller uregelmessig brusk på undersiden av kneskålene. Dette kan en fysioterapeut finne ut av. Det hjelper da med spesialtilpasset trening som styrker den indre delen av lårmusklene. Da vil kneskjellet ikke gnisse så mye mot lårbena. Støttebandasje med "hull" til kneskålen kan hjelpe mange. Fåes på apotek. Ryggen din bør også undersøkes. Dersom selve ryggmargskanalen er trang vil man kunne få liknende symptomer som du har. I sistnevnte tilfelle er plagen værst ved svai rygg, og blir markant bedre ved krumning av ryggen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.