Gå til innhold

Kan barn være psykopater?


Gjest Vet noen dette?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Diagnosen stilles ikke på barn, men vanligvis kan du kjenne igjen en kommende psykopat sent i barnehagen eller tidlig i barneskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vet noen dette?

Diagnosen stilles ikke på barn, men vanligvis kan du kjenne igjen en kommende psykopat sent i barnehagen eller tidlig i barneskolen.

Jeg skal nok være MEGET forsiktig med å "tro/synse" rundt dette, men en klassekamerat av min sønn(begge tolv år) "tar av" dersom gutten min ikke vil leke med ham. Han ringer på i det uendelige, og titter inn vinduene for å sjekke at min sønn ikke er hjemme (ev ringer fem-ti ganger) -Til og med etter at vi har sagt at han ikke er her.

Kan godt hende at han bare søker oppmerksomhet, men jeg får desverre assossiasjoner til en psykopatisk kjæreste min venninne var sammen med.

Skal ikke mene for mye her, og kommer så absolutt ikke til å konkludere! Som skrevet lurte jeg bare. Takk for at du svarte uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nok være MEGET forsiktig med å "tro/synse" rundt dette, men en klassekamerat av min sønn(begge tolv år) "tar av" dersom gutten min ikke vil leke med ham. Han ringer på i det uendelige, og titter inn vinduene for å sjekke at min sønn ikke er hjemme (ev ringer fem-ti ganger) -Til og med etter at vi har sagt at han ikke er her.

Kan godt hende at han bare søker oppmerksomhet, men jeg får desverre assossiasjoner til en psykopatisk kjæreste min venninne var sammen med.

Skal ikke mene for mye her, og kommer så absolutt ikke til å konkludere! Som skrevet lurte jeg bare. Takk for at du svarte uansett!

Hvordan har han det hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en som vil det beste for hele familien

Jeg skal nok være MEGET forsiktig med å "tro/synse" rundt dette, men en klassekamerat av min sønn(begge tolv år) "tar av" dersom gutten min ikke vil leke med ham. Han ringer på i det uendelige, og titter inn vinduene for å sjekke at min sønn ikke er hjemme (ev ringer fem-ti ganger) -Til og med etter at vi har sagt at han ikke er her.

Kan godt hende at han bare søker oppmerksomhet, men jeg får desverre assossiasjoner til en psykopatisk kjæreste min venninne var sammen med.

Skal ikke mene for mye her, og kommer så absolutt ikke til å konkludere! Som skrevet lurte jeg bare. Takk for at du svarte uansett!

Uten å konkludere her jeg heller, så vil jeg si at denne gutten muligens kan ha en utviklingsforstyrrelse.(ADHD, Asperger eller Tourette) disse barna kan man ikke se på at det feiler dem noe, og det er heller ikke sikkert at foreldrene kan det. har en del kjennskap til barn med slike diagnoser, og dette er noe jeg synes jeg drar kjenskap på. Det har ingenting med psykopati og gjøre. Men med å ikke forstå sosiale regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vet noen dette?

Uten å konkludere her jeg heller, så vil jeg si at denne gutten muligens kan ha en utviklingsforstyrrelse.(ADHD, Asperger eller Tourette) disse barna kan man ikke se på at det feiler dem noe, og det er heller ikke sikkert at foreldrene kan det. har en del kjennskap til barn med slike diagnoser, og dette er noe jeg synes jeg drar kjenskap på. Det har ingenting med psykopati og gjøre. Men med å ikke forstå sosiale regler.

Tusen takk for informativt svar. Jeg kan lite om forskjellige psykiske lidelser, og det var godt å få vite hva dette _kan_ dreie seg om.

Bør jeg si noe til foreldrene om dette? Har ikke mye lyst, og kjenner dem ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Aner ikke, og det er vel viktig i denne sammenhengen? Utad virker alt fint ihvertfall..

dette synes eg du skal fortelle foreldrene.

eg har ei søster som har ADHD, ho fekk diagnosen no i ein alder av 20 år, og ho kunne ha vert uten ein del vondt viss noken hadde sagt fra når dei såg at noke var galt( lærerene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vet noen dette?

dette synes eg du skal fortelle foreldrene.

eg har ei søster som har ADHD, ho fekk diagnosen no i ein alder av 20 år, og ho kunne ha vert uten ein del vondt viss noken hadde sagt fra når dei såg at noke var galt( lærerene)

Tusen takk for svar, men hvordan i huleste skal jeg kunne fortelle det da? Skulle ønske jeg kjente dem bedre.

Stakkars søstra di, off.. Vet lite om ADHD, men en bekjent har nettopp fått den diagnosen på barnet sitt. Jeg er bare gla for at det går framover nå, at de kan oppdage sånt mener jeg..

Hun må ha slitt veldig på skolen? Det har ihvertfall gutten som fikk diagnosen gjort. Så selv om det går framover tror jeg ikke det går fort nok... Stakkars små (og store!)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *ikkjesåsint*

Tusen takk for svar, men hvordan i huleste skal jeg kunne fortelle det da? Skulle ønske jeg kjente dem bedre.

Stakkars søstra di, off.. Vet lite om ADHD, men en bekjent har nettopp fått den diagnosen på barnet sitt. Jeg er bare gla for at det går framover nå, at de kan oppdage sånt mener jeg..

Hun må ha slitt veldig på skolen? Det har ihvertfall gutten som fikk diagnosen gjort. Så selv om det går framover tror jeg ikke det går fort nok... Stakkars små (og store!)

Klem

nei det er veldig vanskelig å fortelle det, eg jobbet i barnehage før, og måtte ta det opp med ei mor, at eg lurte på om sønnen hadde adhd, ho takket meg for at eg sa det.

men det er ikkje alle som reagerer sånn.

men du veit iallefall med deg sjølv at du har gjordt det du kan for barnet viss du seier det, så får resten være opp til foreldra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en som vil det beste for hele familien

Tusen takk for informativt svar. Jeg kan lite om forskjellige psykiske lidelser, og det var godt å få vite hva dette _kan_ dreie seg om.

Bør jeg si noe til foreldrene om dette? Har ikke mye lyst, og kjenner dem ikke..

vanskelig å si om du bør snakke med foreldrene. men det kan godt være at foreldrene er meget kjent med problemene og at de kan gi deg kvalitativ informasjon dersom du tar det første skritt. det er for noen lettere og prate om ting dersom noen andre tar det opp først. og for noen foreldre er det sårt å skulle fortelle om sine barns eventuelle diagnoser særlig til mennesker som ikke er kjente og som de ikke vet om vet noe fra før. vil tro at det ihvertfall ikke vil skade om du tar kontakt med dem.

En annen løsning er å lufte det for læreren eventuelt, dersom deres barn går i samme klasse f.eks. en lærer har jo ikke lov å fortelle deg noe, men dersom det er noe som burde vært informert om ang. dette barnet så kan læreren prøve å påvirke foreldrene til å komme med informasjon.

Håper det var til hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...