Gå til innhold

grønn pepper?


noami

Anbefalte innlegg

Skal marinere ost, der står det at jeg skal ha grønn pepper.... men jeg var i tre butikker idag og ingen hadde grønn pepper....er det så vanskelig å få tak i dette? Må jeg ha grønn pepper, kan jeg feks bruke sort eller hvit eller blanding av begge? Det skal være hel pepper.... er det så stor forskjell mellom disse, pepper er liksom pepper for meg..? noen som kan hjelpe meg å avgjøre dette? blir kjempetakknemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det menes ikke grønn pepperfrukt da? Altså grønn chili? I så fall er ikke det så vanskelig å få tak i. Synes de har det på butikken stadig vekk, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det menes ikke grønn pepperfrukt da? Altså grønn chili? I så fall er ikke det så vanskelig å få tak i. Synes de har det på butikken stadig vekk, jeg.

hei, nei skal være grønne pepperkorn...her er oppskriften: http://www.mat.no/vis_artikkel.aspx?artid=4626

Så de hadde peppermix med sorte, hvite, hrønne og rosepepper...men bare grønne..niks...hm..tror jjeg bruker en blanding av hvite og sorte, men aner ikke hvordan de er i forhold til den grønne..skal være gaver...så vil ikek gjøre noe slik at det smaker for sterkt eller noe :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, nei skal være grønne pepperkorn...her er oppskriften: http://www.mat.no/vis_artikkel.aspx?artid=4626

Så de hadde peppermix med sorte, hvite, hrønne og rosepepper...men bare grønne..niks...hm..tror jjeg bruker en blanding av hvite og sorte, men aner ikke hvordan de er i forhold til den grønne..skal være gaver...så vil ikek gjøre noe slik at det smaker for sterkt eller noe :(

Å,hørtes godt ut!:) Må ta vare på den oppskriften! Skal du gi det bort i julepresang kanskje? Grønne pepperkorn har jeg aldri hørt om før. Er sikkert mest for syns skyld. Funker nok med andre peppersorter, vil jeg tippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende de skal være grønne bare pga fargen, siden det er rødfarge pga tomatene og svart er meget anonymt.. Bare en tanke :)

Mjooo... kan vel ikke være *så* stor forskjell mellom peppersortene..? Jeg er iallefall ikke av de som er så flinke til å smake nyanseforskjeller da...ikke kresen med andre ord :P

Men det skal jo være en egen sort da, siden den er listet i feks pepperblandinger (sort pepper, hvit pepper, rose pepper, grønn pepper..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å,hørtes godt ut!:) Må ta vare på den oppskriften! Skal du gi det bort i julepresang kanskje? Grønne pepperkorn har jeg aldri hørt om før. Er sikkert mest for syns skyld. Funker nok med andre peppersorter, vil jeg tippe.

Jaa, tenkte denne virket som en grei gave til fjernere tanter og sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjooo... kan vel ikke være *så* stor forskjell mellom peppersortene..? Jeg er iallefall ikke av de som er så flinke til å smake nyanseforskjeller da...ikke kresen med andre ord :P

Men det skal jo være en egen sort da, siden den er listet i feks pepperblandinger (sort pepper, hvit pepper, rose pepper, grønn pepper..)

Grønn pepper egner seg nok best da den er rundere og mer aromatisk i smaken enn f.eks svart pepper. Bytter du ut med hvit eller svart vil jeg tro det blir i skarpeste laget.

Heromkring har de grønn pepper på glass i de fleste dagligvarebutikker (i alle fall Mega og Rema), trodde det var en enkel sak å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å,hørtes godt ut!:) Må ta vare på den oppskriften! Skal du gi det bort i julepresang kanskje? Grønne pepperkorn har jeg aldri hørt om før. Er sikkert mest for syns skyld. Funker nok med andre peppersorter, vil jeg tippe.

"Funker nok med andre peppersorter, vil jeg tippe."

Nei, nei, nei!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Funker nok med andre peppersorter, vil jeg tippe."

Nei, nei, nei!!!

Eh .. har sjekka oppskrifta..

OK .. Skal pepperen være hele i lake går det nok med f.eks peppermix (helpepper i forskjellig farge), men ha i litt mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh .. har sjekka oppskrifta..

OK .. Skal pepperen være hele i lake går det nok med f.eks peppermix (helpepper i forskjellig farge), men ha i litt mindre.

Hmmm nå lagde jeg to slike med halve ts hvit og halve sort...hmmm...skal lage en til, tar mindre og håper de to andre mottakerne ikke synes det gjør noe med skarp peppersmak =)

Snodig, jeg sjekket tre butikker idag, orket ikke gå og lete mer :( Kjøpte også rosmarin for tre dager siden og det var liksom på tide og bruke den før den begynte å bli vissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...