Gå til innhold

Fontex vs Cipralex


anaki

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått beskjed om å begynne på Fontex istedenfor Cipralex, spesielt med tanke på mine spiseforstyrrelser. I pakningvedlegget til Fontex står det ingenting om angstlidelser. Jeg stusser litt på dette, da jeg fikk Cipralex for pannikkangst..

Nå tør jeg ikke ta Fontexen...jeg er så redd for at angsten skal komme tilbake, eller at jeg skal oppleve andre uheldige bivirkninger.

Noen som har et godt råd til meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest non_stopp.

Hei.

Bruker høy dose Fontex selv, og har ingen bivirkninger. Jo forresten, en "bivirkning", og det er at jeg slipper matkicka.. men det er jo en av grunnen til at jeg bruker den da.

Aldri hørt om Cipralex, men kanskje får du i tillegg tl Fontex Rivotril, Sobril, Xanor el for angsten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fontex har, etter hva jeg husker, ingen effekt paa angst. Derimot har medikamentet faa bivirkninger fordi det retter seg kun mot depresjonen.

Men har du panikk angst burde du kanskje faa noe i tilegg slik non stopp skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...det var det jeg fryktet:-(

Startet på Fontex idag, selvom jeg egenlig ikke turde. Kan kanskje være lurt å be om beroligende, ja. Tviler litt på at legen min vil gi meg det, men. Verdt et forsøk sikkert.

Tusen takk for svar, forresten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...det var det jeg fryktet:-(

Startet på Fontex idag, selvom jeg egenlig ikke turde. Kan kanskje være lurt å be om beroligende, ja. Tviler litt på at legen min vil gi meg det, men. Verdt et forsøk sikkert.

Tusen takk for svar, forresten:-)

fontex er et godt medikament, men kontakt din primaerlege ang hvordan dere skal angripe panikkangsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...