Gå til innhold

Mat til jentelag - noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en skikkelig god gryte eller suppe som egner seg på et jentelag med 6-10 stykker nå i førjulstida?

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Hvor gamle jenter?:-) 72-modeller spiser vel Bacalao? Det er godt det.

Skrevet

Gå innpå www.matprat.no. Der finner du mange gode oppskrifter. Husker at jeg lagde en fantastisk god thailandsk oksehalesuppe som falt i smak hos mine venninner i hvert fall.

Skrevet

Jeg også tenkte å tispe om matprat.no

Jeg prøvde en italiensk minestrofesuppe m/ pesto og parmasan. Den avr veldig god synes jeg:)

Står under supper på menyen.

Klem,

Skrevet

Jepp, det er sånn cirka '72-modeller (med noen avvik, hehe).

Bacalao er ikke noen dårlig idé. Er det vanskelig å lage? Jeg er ganske flink på kjøkkenet, men har ikke lagt bacalao før.

Skrevet

Gå innpå www.matprat.no. Der finner du mange gode oppskrifter. Husker at jeg lagde en fantastisk god thailandsk oksehalesuppe som falt i smak hos mine venninner i hvert fall.

Takk, skal sjekke det.

Men oksehalesuppe - må man ha oksehaler da? Hvor i all verden kjøper man dem?

Skrevet

Jeg også tenkte å tispe om matprat.no

Jeg prøvde en italiensk minestrofesuppe m/ pesto og parmasan. Den avr veldig god synes jeg:)

Står under supper på menyen.

Klem,

Takk for tipset!

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jepp, det er sånn cirka '72-modeller (med noen avvik, hehe).

Bacalao er ikke noen dårlig idé. Er det vanskelig å lage? Jeg er ganske flink på kjøkkenet, men har ikke lagt bacalao før.

Jeg har ingen oppskrift, men: 1/2 kg løk, 1 kg utvannet klippfisk. 2 kg. poteter. 2 bokser hermetisk tomat m/chili. 1 stort glass tomatpurrè. ca. 3-5 dl matolje (solsikke) 5 dl vann. ca 1-2 ts chilipulver. Masse hvitløk. (Helst en hel en:-)

Øl (og akkevitt)

Skrevet

Takk, skal sjekke det.

Men oksehalesuppe - må man ha oksehaler da? Hvor i all verden kjøper man dem?

Har kjøpt dem på Maxi.

Skrevet

Enig!!! Bacalao er livretten min!

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Enig!!! Bacalao er livretten min!

Jeg glemte å skrive at potetene skulle kuttes i båter/skiver, og kanskje like viktig - kokes til potetene er ferdige;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...