Gå til innhold

Hvor kan jeg få hjelp


Gjest Storbyjente

Anbefalte innlegg

Gjest Storbyjente

Jeg har vært sykemeldt et halvt år nå pga psykiske plager. har ikke vært i stand til å fungere i studiet. for tre måneder siden så innså jeg at jeg trengte hjelp etter daglige panikkanfall som æ ikke klarte å hanskes med. Fastlegen ville at æ skulle få plass på DPS. De ville ikke behandle meg fordi jeg ikke hørte til det vanlige klientellet, altså ikke psykotisk eller schizofren. jeg har fått en liste hvor jeg har skrevet brev om meg selv til sikkert 10 ulike psykologer og psykiatere. 3 fikk jeg svar fra hvor jeg fikk avslag, de andre har jeg ikke hørt noenting fra.

Dette er snart en måned siden.

Hva gjør jeg om ingen av disse gir meg et tilbud?

Fastlegen er like fortvilet som meg i dette her og mener at jeg er pliktig et tilbud. Har jeg krav på hjelp selv om æ ikke e psykotisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg arbeider heldigvis ikke i storbypsykiatrien, men jeg mener retten til nødvendig helsehjelp er den samme.

Du har rett til vurdering innen 30 dager, og du skal deretter få en individuell behandlingsfrist som ikke skal overstige seks måneder. Om denne fristen ikke holdes, er det DPSet sin plikt å finne en annen behandler til deg.

Hva med studenthelsetjenesten?

Om diagnosen panikklidelse er sikker, kan du starte med medisiner som fastlegen din skriver ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...