twr Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg og eksen min hadde ubeskyttet sex for ca 4 uker siden. Jeg (gutt) er helt sikker på at orgasmen min uteble til etter samleiet. Men siden vi ikke har noe erfaring med ubeskyttet sex, fant vi ut at det greieste var å ta en angre-pille for å være på den sikre siden. Jeg har lest at sædceller kan komme ut av penis før orgasme. Hun tok angre-pillen før 12 timer var gått og hun fikk bi-virkninger allerede dagen etter. Det vil si kvalme og svimmelhet. Det tok nesten en uke før blodningen startet, noe jeg har lest kan være normalt. Det som jeg derimot ikke har funnet normalt, er at blødningen enda ikke har stoppet. Det har nå gått nesten 3 uker siden blødningen startet. Hva kan være galt da? Kan vi utelukke graviditet? Jenta er 20 år. Hun har reagert svært negativt på p-piller tidligere om det kan ha noe betydning. Det vil si sterke smerter i underlivet. Leger/gynekologer vi har vært i kontakt med tidligere har ikke klart å finne ut av dette problemet, men kan det være en sammenheng av noe slag siden angre-pillen består av stort sett samme innhold som p-piller? Hun har fått time til lege, men ikke før over jul. Det vi i første omgang vil ha avklart, er spørsmålet om graviditet. Vi håper og tror at hun ikke er det da hun har fått blødning/menstrasjon, men skjønner som sagt ikke hvorfor den ikke stopper. Håper på snalig svar fra deg/dere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167778-3-uker-med-bl%C3%B8dningmenstrasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Det var fornuftig å ta angrepille så raskt. Risiko for graviditet må anses å være minimal. Den langvarige blødning kan skyldes kombinasjon av angrepillen og etterfølgende menstruasjon. Helt kan man ikke utelukke en spontan abort, selv om jeg synes det er lite sannsynlig. Ta en graviditetstest, er den negativ er det bare å se det an og få en sjekk hvis blødningen ikke stopper. Det er en annen type hormon i angrepillen enn i p-pillen, det er ikke østrogen i angrepillen. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167778-3-uker-med-bl%C3%B8dningmenstrasjon/#findComment-1095676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.