Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er snart 20 år,jeg bruker ikke brille. I en gymtime på ungdomskolen (jeg var svært trøtt og vi hadde en fysisk tung time) Vi var ute å sprang da jeg fikk en anelse hodepine,dette gjekk over på augene, der jeg fekk litt verk.

Synsfeltet vart svekket.Jeg fikk flere felt på synet som jeg ikke så noe på, feltene var i sakte bevegelse.Og selve feltene på synet "lever" det kan se ut som når det ikke er signal på tv en. Men ikke på langt nær så gale. Dette forsvann og synet vart normalt.

Men hodepinen varte lenge etter.

Etter mange år så får jeg fortsatt infall av dette.Kanskje 2 ganger i månaden. Det skjer ikke ofte. Men når det skjer varer det ofte til jeg får lagt meg ned med ei pute over hode. Jeg tåler på en måte mindre lys når jeg har dette.Når synet er normalt etter 1-2 timer(kan ta mindre) har jeg som oftest hodepine resten av dagen.(til jeg får sove) Hodepinen blir sterkere når jeg er i rørsle.

Jeg var hos øyenlege for å teste trykket på øynene men det var nomalt.Han foreslo at det kanskje var migrene.

Kan dette være farlig?

Jeg har ellers aldrig hodepine.

Desse feltene kan være runde, avlange, ja i alle former og dem er på begge øynene, og går frå sidesynet og ofte forbi gjennom skarpsynet, som gjer det svært vanskelelig å se skrift eller ka det skal være.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16784-migrene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ei med migrene

Hei.

Det du beskriver, kan være aura.

Mange med migrene kommer først i aura-fasen, gjerne en time eller to før smerten kommer.

Jeg kjenner meg godt igjen i din beskrivelse av "levende" flekker.

Vanligvis har jeg migrene uten aura, men av og til får jeg dette "varselet" først.

Så, hvis du kan bør, du legge deg ned i et mørkt rom så fort det er mulig.

Ellers anbefaler jeg deg å ta kontakt med lege som kan henvise deg til nevrolog.

Der vil du få en sikrere diagnose enn hos allmenn-praktiserende.

Det er mange typer hodepine og alle trenger forskjellig behandling.

I tillegg vil jeg nevne at det nå har kommet mange meget gode medisiner mot migrene. Så det er ingen grunn til å "ta et anfall" selv om de er forholdsvis sjeldne.

Maxalt er det nyeste (som jeg kjenner til) og fordelen med den er at den kommer som smeltetablett. Den smelter utrolig fort på tungen!

Et råd: Ikke vent med å ta kontakt med lege. Det er som oftest ventetid hos spesialister og jeg unner ingen et eneste anfall.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16784-migrene/#findComment-76950
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...