Gå til innhold

psykiatriens historie


Henriette1365380130

Anbefalte innlegg

Henriette1365380130

Hei hei! Jeg skal skrive en oppgave om psykiatriens historie, men lurer på om noen kan gi meg noen tips om hva som er viktig å få med seg?

Skal også trekke inn bøkene "jeg lovet deg aldri en rosenhage" og "veronika vil dø"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosenham & Seligman: Abnormal Psychology.Og:

Hilgard's introduction to Psychology. Gnist (Bokhandlelen på Blindern har disse, evt, andre univ-bokhandlere)

Disse har innledninger med litt av psykiatriens historie som kan være klargjørende.

P2 akademiet (NRK) har gitt ut en bok under tema "Kropp og sjel" (Bok Z) som tar for seg historiske linjer innen arv-miljø debatten og psykosomatikken. Ring NRK for å få den tilsendt. Flott lesning!

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor tror du at folk her har peiling på psykologiens historie? du burde anskaffe deg ei bok som handler om det, hva med "psykologiens historie"? det er grunnfagspensum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hergenhahn: Hilgards introduction to psychology. De selger den på Blindern, og sikkert en masse andre steder :) Den er mye mer utfyllende og "bredspektret" enn mange andre slike bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...