Gå til innhold

Er så deprimert


Gjest borte

Anbefalte innlegg

Jeg er så deprimert. Klarer ikke å tenke, alle tankene går i surr, prøver å ikke tenke. Bare spise, sove, og andre helt meningsløse aktiviteter som jeg har glemt i neste sekund. jeg er ikke med i verden. Det går bra så lenge jeg er alene. Nå er det snart jul. Dette går ikke. Hva skal jeg gjøre? Kommer til å bryte sammen midt i julefeiringen og det går virkelig ikke. Det er ikke et alternativ. jeg trenger mer energi og mer av alt. HVa skal jeg gjøre? Hjerne er så treg og likegyldig. Men jeg skriker og er redd inni meg. Tiden går, den stopper ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest non_stopp.

Tenker på deg!

Har vært i din situasjon, og gjorde følgende :

1 Gikk til legen, og fikk AD og sykemld. Målte jernlagre - og de var veldig lave..

2 Kommanderte meg selv ut på tur i skog og mark minst en time per døgn.

3 Spiste kun sunn mat, og passet på å sove 9 timer per natt, og holdt døgnrytmen jevn. ( Fikk sovetabl for å kunne sove ).

Dette hjelp meg, håper det hjelper deg også.

Ikke bruk "jeg orker ikke ut å gå i dag" osv som unnskyldning, ta kontroll over depresjonen før den tar fulstendig kontroll på deg!

Lykke til, og gi meg gjerne en tilbakemelding=)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på deg! Det er tøft å ha det sånn.

Her kommer mange tips og råd (det er ikke meningen å ta pusten fra deg, men jeg vil så gjerne formidle noe som jeg vet hjelper): Stå opp til bestemt tid, re opp sengen, spis skikkelig frokost, ring venner og bekjente og lag minst en avtale om dagen hvis du klarer. Gjør som non stopp sier: få fysisk aktivitet. Gjerne en tur ut. Be en venn eller venninne om å slå følge med deg. Spis sundt og få nok søvn. Gjerne 8-9 timer hver natt.

Som du ser kreves det mye når man er deprimert og syk. Det er et paradoks. Men man må mobilisere alt man kan. For meg har det med faste rytmer vært veldig viktig. Sosial kontakt er viktig. Prøv om du kan klare å legge noen planer for gjennomføringen av julen. Det er en tid som kan ta på for mange.

Lykke til. dette var mange "du burde"-tips, men de er vel ment og fra en som har vært der nede flere ganger.

Jeg hører gjerne fra deg om hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...