Gå til innhold

HYPNOSE


Gjest flinkpike

Anbefalte innlegg

Gjest flinkpike

Min psykolog har anbefalt meg å ta kontakt med en hypnotisør for behandling av min "skriveangst/ skrivesperre". Er hypnose et velegnet behandlingsalternativ? Har noen andre forslag til behandling av skriveangst? Til orientering er jeg advokat og min skrivesperre gjør meg nærmest yrkesinvalid. Jeg blir meget glad for tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du f.eks. på Kvair gjør et søk på hypnose vil du finne mye, også seriøse rapporter som omhandler hypnose for røykeslutt, sengevæting hos barn og mye annet.

Utifra det jeg har lest meg til er det i det minste verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du f.eks. på Kvair gjør et søk på hypnose vil du finne mye, også seriøse rapporter som omhandler hypnose for røykeslutt, sengevæting hos barn og mye annet.

Utifra det jeg har lest meg til er det i det minste verdt et forsøk.

Jeg tror bestemt at hypnose kan hjelpe mot det meste, også psykosomatiske- samt lettere mentale lidelser/fobier.

Du som har disse skrivesperrene, du har vel på et eller annet tidspunkt i livet ditt hatt lett for å skrive (i og med at du vet hva en skrivesperre er).

Hvis du husker en sådan tid/situasjon, gå tilbake og husk det så godt som mulig, om det er en følelse, gjør den sterkere, om det er et indre bilde, gjør det større og mer levende.

Når følelsen når høydepunktet klemmer du hardt rundt venstre håndledd (dette for å ankre det, les pavlovs hunder).

Om du skulle få skrivesperre igjen,klemmer du bare rundt venstre håndledd slik du gjorde da du ankret det.

Dette er en teknikk som blir mye brukt innen NLP,som også benytter seg av hypnose.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest flinkpike

Jeg tror bestemt at hypnose kan hjelpe mot det meste, også psykosomatiske- samt lettere mentale lidelser/fobier.

Du som har disse skrivesperrene, du har vel på et eller annet tidspunkt i livet ditt hatt lett for å skrive (i og med at du vet hva en skrivesperre er).

Hvis du husker en sådan tid/situasjon, gå tilbake og husk det så godt som mulig, om det er en følelse, gjør den sterkere, om det er et indre bilde, gjør det større og mer levende.

Når følelsen når høydepunktet klemmer du hardt rundt venstre håndledd (dette for å ankre det, les pavlovs hunder).

Om du skulle få skrivesperre igjen,klemmer du bare rundt venstre håndledd slik du gjorde da du ankret det.

Dette er en teknikk som blir mye brukt innen NLP,som også benytter seg av hypnose.

Lykke til.

Tusen takk for ditt interessante svar. Jeg må innrømme at min skrivesperre har nærmest fulgt meg gjennom hele livet, i større eller mindre grad. Muligvis har den ikke vært til stede i første del av barneskolen, men fra den tiden husker jeg intet. Jeg lurer imidlertid på hva NLP står for. I tillegg lurer jeg på om du har egen erfaring med hypnose, og om det er forskjellig typer hypnose, evt. om valg av hypnotisør har betydning. Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...