Gå til innhold

seroquel


yoomee

Anbefalte innlegg

hei

noen som vet hva som er normal dose på denne medisinen hvis man har emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse og er bipolar?

er denne medisinen like bra som zyprexa og trilafon,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest izzabell

Legen min sa at 600 mg var normal dose for bipolare. Selv brukte jeg 300 mg uten tilbakefall. Økte så Litium og trengte ikke Seroquel i det hele tatt. Da jeg brukte Zyprexa brukte jeg 7,5 mg som hjalp kjempemye, men la på meg. Bruker nå litium og har gått ned i vekt samt at det hjelper like mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra Felleskatalogen:

Maniske episoder ved bipolar lidelse: Døgndosen de første 4 dagene er: 100 mg (dag 1), 200 mg (dag 2), 300 mg (dag 3) og 400 mg (dag 4). Videre justering av dosen opp til 800 mg daglig innen dag 6 bør ikke overskride 200 mg pr. dag. Dosen kan tilpasses individuelt i doseringsintervallet 200-800 mg daglig, avhengig av hvor godt preparatet tåles og klinisk respons. Normal effektiv dose ligger i intervallet 400-800 mg daglig.

Jeg har BPD og bruker 300mg Seroquel; fungerer veldig bra! :-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...