Zumatrix Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Har i løpet av de siste 5 dagene vært plaget av kløe i og tildels rundt endetarmen. Vasket først området skånsomt med intimvasksepe og påførte Scheriproct rektalsalve. Det hjalp lite, kløen fortsatte i kombinasjon med en slags svie og betenthet. Jeg benyttet deretter antiseptisk væske av type Tea tree oil til å rense området, det kjølte ned både kløen og svien. Smurte deretter på rektalsalven. Deretter holdt jeg meg i ro resten av dagen. Har vært forsiktig når jeg har tørket meg i baken de siste dagene, men det ser ut som problemet vedvarer. I starten var det antydning til opphovning og sårhet rundt analen, men jeg føler hovedproblemet, det mest plagsomme og uhåndterlige, er området i endetarmen. Paralellt opplever jeg en viss sårhet under forhuden på penishodet. Forøvrig: Over lengere tid har jeg i perioder opplevd kløe og en slags stivhet i huden flere steder på kroppen, også en slags værk fra betente/irriterte øyne til tider. Hva gjør man? 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 Når det gjelder selve endetarmsåpning og penis kan det høres ut som sopp-infeksjon. Du kan prøve Klotrimazol krem morgen og kveld i 3 uker. Småmark i endetarmsåpning bør også kanskje undersøkes. mest aktuelt sersom det er småbarn i huset. kan lett diagnostiseres ved å feste en klar teip på endetarmsåpning tidlig en morgen; da vil små hvite mark på 0.5-1cn henge fast i teipen. Dersom du har mer generell kløe bør du kanskje utredes mtp allergier. Noen får plager med slik kløe ved inntak av mye citrus-frukter og sterk krydret mat. prøv en periode å unngå dette. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.