Gå til innhold

"Lur" svangerskapspermisjon?


Gjest Flowerblomst

Anbefalte innlegg

Gjest Flowerblomst

Har fått et tips om at det vil lønne seg å ta ut ferie i f.eks mai eller desember hvor det er mange feriedager. Dette fordi fødselspermisjonen telles i hele uker, og man får ikke "igjen for" helligdager i julen, påsken osv. For å få flest mulig dager, ble man derfor anbefalt å beregne ferie i forbindelse med f.eks påske eller jul (april eller desember).

Stemmer dette? Trygdekontoret her har ihvertfall ikke opplyst meg om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legger merke til at her på trygdeforum går svært mye ut på å være "lurest" mulig.

Finnes det ingen stolthet og selvrespekt?

Blir vi et folk av snyltere? Hvem gidder til slutt å være med å betale for alle som mottar støtteordninger?

Det er en pott til fordeling. Skal vi ikke reservere mest mulig til de sykeste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Legger merke til at her på trygdeforum går svært mye ut på å være "lurest" mulig.

Finnes det ingen stolthet og selvrespekt?

Blir vi et folk av snyltere? Hvem gidder til slutt å være med å betale for alle som mottar støtteordninger?

Det er en pott til fordeling. Skal vi ikke reservere mest mulig til de sykeste?

Hvorfor skal ikke folk få tips til hvordan man _lovlig_ kan komme best mulig ut av møtet med stønadsapparatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal ikke folk få tips til hvordan man _lovlig_ kan komme best mulig ut av møtet med stønadsapparatet?

Fra min tid på Rikshospitalet husker jeg pasienter som nærmest krevde å få kirurgen ut fra operasjonsstuen for å signere på bussbilletten for at de skulle få igjen 11 kroner på trygdekontoret.

Jeg blir kvalm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra min tid på Rikshospitalet husker jeg pasienter som nærmest krevde å få kirurgen ut fra operasjonsstuen for å signere på bussbilletten for at de skulle få igjen 11 kroner på trygdekontoret.

Jeg blir kvalm!

Stakkars deg da.... Håper du ikke kaster opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Fra min tid på Rikshospitalet husker jeg pasienter som nærmest krevde å få kirurgen ut fra operasjonsstuen for å signere på bussbilletten for at de skulle få igjen 11 kroner på trygdekontoret.

Jeg blir kvalm!

Da kunne dere fortalt den stakkars pasienten at kirurgens signatur ikke er nødvendig på bussbillet, det var nok at "noen" bekreftet at vedkommende hadde vert til behandling hos dere.

Det er kun i de tilfellene pasienten trenger drosje at legens attestasjon er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...