Gå til innhold

Redusert livskvalitet for min kone

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!Jeg er bekymret over min kones helse som har blitt forverret den siste tiden. Legene finner ikke ut noe, men symtomene sies å kunne være bekdrev. Hun har blodtypen for dette, men har ikke hatt store leddproblemer bortsett fra ømhet i leddene.Hun har den siste tiden hat store muskelsmerter i rygg og konstant hodepine i 14 dager. Hun fryser og svetter om hverandre og føler at kroppen innvendig bare raser. Hun er tildels sengeliggende og sliter med å holde motivasjonen oppe. Hun har i tillegg hevelser i leggene.Jeg er takknemelig for råd som kan hjelpe!MVHBekymret mann

Videoannonse
Annonse
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Synes det er rimelig at hun får en henvisning til reumatolog. Min erfaring er at de med blodtype HLAB27 oftere har smerter i muskel/skjelett, selvom man ikke fyller kriterier for Becterew. Høres ut som trening i varmt vann kan være en god løsning. Hun kan gjerne prøve varm dusj morgen og kveld, helst badekar. Hun kan også prøve f.eks Ibux. Dersom hun kjøper reseprfritt kan hun bruke 2-3 tabletter opptil 3 g/døgn. Noen i hennes tilfelle har en slående effekt av en kortvarig tablettkur med cortison-tabletter, dersom god effekt peker dette i retning Becterew eller annen form for leddsykdommer. Dersom hun blir deprimert vil smerteopplevelsen bli værre. Smertestillende som f.eks Paralgin forte skal man være forsiktig med, men kan vurderes dersom hun har nattlige smerter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...