Gå til innhold

Antifosfolipid antistoff-syndrom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Min datter ble født ved keisersnitt i 33 svangerskapsuke grunnet preeklampsi, hun blir nå 4 år i januar og er en frisk og deilig jente.Noen måndeder etter fødselen ble det imidlertid påvist mulig lungeemboli(brukte Marevan i 1 år), og også antifosfolipid anti stoff syndrom.Etter å ha vært innlagt på sykehuset de siste dagene grunnet lungebetennelse, kom det igjen for dagen at jeg har dette syndrometJeg har aldri fått noen god forklaring på hva dette egentlig er, men etterå ha lest litt på internett, vil jeg si at jeg nok er litt urolig.Jeg lurer på hvilke hensyn jeg må ta mtp ny familieforøkelse da dette eret aktuelt tema. Har jeg økt sjanse for å abortere? Må jeg planlegge familieforøkelsen med min fast lege - med det mener jeg om jeg kanskje må få en dose blodfortynnende? Får jeg bedre oppfølging enn normalt friske gravide?Vil vårt evt. neste barn også bli tatt ut med keisersnitt?Er det ellers andre hensyn jeg må ta? Jeg røyker ikke, er 29 år og ellersi god allmenntilstand.Håper jeg får et godt og utfyllende svar. Det er mulig jeg har uteglemt en del av det jeg lurer på.Takknemlig for snarlig svar.Med vennlig hilsen Jorun

Videoannonse
Annonse
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Fint om du kunne stille dette spørsmålet til vår barnelege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...