Gå til innhold

Innleggelse ved ocd


Dory

Anbefalte innlegg

Jeg har så sinnsykt sterke tvangstanker nå.

Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.

Klarer ikke se at dette kun er tanker.

Er så sinnsykt redd jeg er smittet av farlige sykdommer, og smitter dette videre. Jeg holdt på å ramle på isen i sted, da jeg skulle ut å kjøpe mere såpe. Og rett ved siden av meg går det ei å spiser. Nå er jeg redd jeg kom borti hennes mat.

Hjelp...

Venter på hjelp ved dps tror jeg. Legen har skrevet henvisning. Men aner ikke hva jeg skal gjøre nå, akkurat nå..

Ikke er det vel vist å dra til psykehuset heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke fått time ved dps før mars/april.. Jaja. Så jeg snakket med lege nå, hun hadde egnetlig søkt om ø-hjelp. Så jeg har fått ny time nå i morgen, til fastlegen min. Da rodner det seg vel...

Kunne bare ønsker jeg hadde innsett at dette var de såkalte tvangstankene... Men de er så utrolig reele...

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke fått time ved dps før mars/april.. Jaja. Så jeg snakket med lege nå, hun hadde egnetlig søkt om ø-hjelp. Så jeg har fått ny time nå i morgen, til fastlegen min. Da rodner det seg vel...

Kunne bare ønsker jeg hadde innsett at dette var de såkalte tvangstankene... Men de er så utrolig reele...

Klem.

Vet hvordan det er når de blir for sterke - det er ikke noe gøy :(

Klarer du å fokusere på noe annet? Høre på musikk, lese, spille et spill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan det er når de blir for sterke - det er ikke noe gøy :(

Klarer du å fokusere på noe annet? Høre på musikk, lese, spille et spill?

Tusen takk, godt at du forstår...

Tusen takk for tips ang avledning!! Jeg kom da at jeg kan jo spille litt sims på playstation...

Tusen tusen takk!

Klemmer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes du skal purre på timen ved poliklinikken. Dette er på grensen til ø.hjelp. Slike tilstander skal tas inn i løpet av et par uker.

Det er dessverre lite å oppnå med innleggelse.

Intensiv kognitiv psykoterapi kombinert med frisk medisinering er det som skal til.

Det er flere SSRI å velge i. Siden disse pasientene er så sjeldne, har jeg holdt meg til et preparat for å få erfaring. Jeg bruker Seroxat og går hos alle raskt til 80 mg. Om det alene ikke gir minst 50% bedring av symptomer på 3 mnd, gir jeg Rispardal 2 mg i tillegg.

Jeg kan ikke se annet enn at det må være greit at fastlegen din trapper opp SSRI om du ikke snarlig får time på poliklinikken.

Pga din lidelse gjør jeg et unntak. Om fastlegen ønsker å diskutere dette med meg, kan h*n ringe meg på 74098600.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal purre på timen ved poliklinikken. Dette er på grensen til ø.hjelp. Slike tilstander skal tas inn i løpet av et par uker.

Det er dessverre lite å oppnå med innleggelse.

Intensiv kognitiv psykoterapi kombinert med frisk medisinering er det som skal til.

Det er flere SSRI å velge i. Siden disse pasientene er så sjeldne, har jeg holdt meg til et preparat for å få erfaring. Jeg bruker Seroxat og går hos alle raskt til 80 mg. Om det alene ikke gir minst 50% bedring av symptomer på 3 mnd, gir jeg Rispardal 2 mg i tillegg.

Jeg kan ikke se annet enn at det må være greit at fastlegen din trapper opp SSRI om du ikke snarlig får time på poliklinikken.

Pga din lidelse gjør jeg et unntak. Om fastlegen ønsker å diskutere dette med meg, kan h*n ringe meg på 74098600.

Tusen tusen tuuuuusen takk nhd. Jeg er så utrolig takknemmelig, at du aner det ikke. At noen tar meg på alvor er bare helt utrolig.

Så tuuuuusen takk. Jeg vet ikke hva jeg skal si til deg.

Min far har ringt og ordnet time til fastlegen i morgen. Så da ordnet det seg. Så håper jeg hun klarer å purre meg inn på polkl. Men jeg tipper det ordner seg.

Jeg priner ut svaret ditt, så ser jeg hva som skjer i morgen.

Nok en gang, tuuuuuuuuuusen tusen takk. Du aner ikke hvor glad jeg er!!!!!!!:)

Nå ser jeg lysere på fremtiden igjen. Takk!!

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Håper ting ordner seg for deg og at du får den hjelpen du trenger:)

jeg tenkte at jeg skulle anbefale deg en bok"Gutten som ikke kunne holde opp å vaske seg". forfatter husker jeg ikke, men hun som har skrevet den er psykiater og hun tar utgangspunkt i mange forskjellige mennesker som forteller om sine tvangstanker/ritualer osv. Jeg har ikke selv tvangstanker men synes boka var veldig spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, godt at du forstår...

Tusen takk for tips ang avledning!! Jeg kom da at jeg kan jo spille litt sims på playstation...

Tusen tusen takk!

Klemmer,

Hei

Jeg sliter selv endel med tvangstanker og vet hvor slitsomt det er. Har blitt bedre, men for et par år siden var det virkelig ille. En del av tvangen er nettopp det å tvile på om det er tvanstanker eller ikke. Jeg har lært meg endel om tvangslidelser og syntes det har hjulpet. Det finnes en norsk selhjelpsorganisasjon- "Ananke" med diskusjonsforum på nettet. De finnes også i sverige. Jeg har vært mye inne på de svenske sidene der de blandt annet har en selvhjelpsmanual jeg syntes var til god hjelp. Søk på ananke på yahoo så får du opp adressen til disse sidene. Jeg bruker cipramil 20 mg og syntes det hjelper. Når det var på det værste brukte jeg 60 mg cipramil, men ettersom jeg har lært meg mer og på en måte vendt meg til å ikke være så redd for tankene klarer jeg meg med lavere dose. Har tro på at kognitiv terapi og medisiner kan hjelpe deg. Selv fungerer jeg i dag nesten normalt. Håper du får god hjelp snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Håper ting ordner seg for deg og at du får den hjelpen du trenger:)

jeg tenkte at jeg skulle anbefale deg en bok"Gutten som ikke kunne holde opp å vaske seg". forfatter husker jeg ikke, men hun som har skrevet den er psykiater og hun tar utgangspunkt i mange forskjellige mennesker som forteller om sine tvangstanker/ritualer osv. Jeg har ikke selv tvangstanker men synes boka var veldig spennende.

Tusen takk for tipset! Det var kjempe snilt!!

Jeg skal skjekke ut om jeg får tak i den boken. Kanskje på vanlig bokhandler? Ellers får jeg sikkert tak i den på nettet tenker jeg. Kjempe fint at du tipset meg om den. Tusen takk:))

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg sliter selv endel med tvangstanker og vet hvor slitsomt det er. Har blitt bedre, men for et par år siden var det virkelig ille. En del av tvangen er nettopp det å tvile på om det er tvanstanker eller ikke. Jeg har lært meg endel om tvangslidelser og syntes det har hjulpet. Det finnes en norsk selhjelpsorganisasjon- "Ananke" med diskusjonsforum på nettet. De finnes også i sverige. Jeg har vært mye inne på de svenske sidene der de blandt annet har en selvhjelpsmanual jeg syntes var til god hjelp. Søk på ananke på yahoo så får du opp adressen til disse sidene. Jeg bruker cipramil 20 mg og syntes det hjelper. Når det var på det værste brukte jeg 60 mg cipramil, men ettersom jeg har lært meg mer og på en måte vendt meg til å ikke være så redd for tankene klarer jeg meg med lavere dose. Har tro på at kognitiv terapi og medisiner kan hjelpe deg. Selv fungerer jeg i dag nesten normalt. Håper du får god hjelp snart.

Tusen takk! Det var kjempe snilt. Jeg vet om ananke, men takk at du nevnte det for meg. Kjempe fint.

Jeg bruker bare 10 mg cipralex, så da er vel dette for lite... Men skal til legen på Mandag, så da blir det vel oppjustert tenker jeg... Skal kanskje prøve seroxat.

Så tusen tusen takk! Det var kjempe snilt:)

Klemmer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal purre på timen ved poliklinikken. Dette er på grensen til ø.hjelp. Slike tilstander skal tas inn i løpet av et par uker.

Det er dessverre lite å oppnå med innleggelse.

Intensiv kognitiv psykoterapi kombinert med frisk medisinering er det som skal til.

Det er flere SSRI å velge i. Siden disse pasientene er så sjeldne, har jeg holdt meg til et preparat for å få erfaring. Jeg bruker Seroxat og går hos alle raskt til 80 mg. Om det alene ikke gir minst 50% bedring av symptomer på 3 mnd, gir jeg Rispardal 2 mg i tillegg.

Jeg kan ikke se annet enn at det må være greit at fastlegen din trapper opp SSRI om du ikke snarlig får time på poliklinikken.

Pga din lidelse gjør jeg et unntak. Om fastlegen ønsker å diskutere dette med meg, kan h*n ringe meg på 74098600.

Skulle bare si i fra at legetimen min ble flyttet til Mandag.. Men jeg skal holde deg oppdatert hvordan det går:) (Ikke for å mase, men bare sånn at du vet åssen det går, siden du har gitt meg så utrolig fine tips) Jeg må nok en gang fortelle hvor glad jeg er for det!!!!! Tuuuuusen takk.... Du aner ikke hvor mye dette svaret betydde for meg:) Nå aner jeg håp for disse tankene.

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg sliter selv endel med tvangstanker og vet hvor slitsomt det er. Har blitt bedre, men for et par år siden var det virkelig ille. En del av tvangen er nettopp det å tvile på om det er tvanstanker eller ikke. Jeg har lært meg endel om tvangslidelser og syntes det har hjulpet. Det finnes en norsk selhjelpsorganisasjon- "Ananke" med diskusjonsforum på nettet. De finnes også i sverige. Jeg har vært mye inne på de svenske sidene der de blandt annet har en selvhjelpsmanual jeg syntes var til god hjelp. Søk på ananke på yahoo så får du opp adressen til disse sidene. Jeg bruker cipramil 20 mg og syntes det hjelper. Når det var på det værste brukte jeg 60 mg cipramil, men ettersom jeg har lært meg mer og på en måte vendt meg til å ikke være så redd for tankene klarer jeg meg med lavere dose. Har tro på at kognitiv terapi og medisiner kan hjelpe deg. Selv fungerer jeg i dag nesten normalt. Håper du får god hjelp snart.

Nå har jeg funnet den svenske ocd siden. De var kjempe fine. Har ikke sett de før.. Bare de norske sidene.

Tusen takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal purre på timen ved poliklinikken. Dette er på grensen til ø.hjelp. Slike tilstander skal tas inn i løpet av et par uker.

Det er dessverre lite å oppnå med innleggelse.

Intensiv kognitiv psykoterapi kombinert med frisk medisinering er det som skal til.

Det er flere SSRI å velge i. Siden disse pasientene er så sjeldne, har jeg holdt meg til et preparat for å få erfaring. Jeg bruker Seroxat og går hos alle raskt til 80 mg. Om det alene ikke gir minst 50% bedring av symptomer på 3 mnd, gir jeg Rispardal 2 mg i tillegg.

Jeg kan ikke se annet enn at det må være greit at fastlegen din trapper opp SSRI om du ikke snarlig får time på poliklinikken.

Pga din lidelse gjør jeg et unntak. Om fastlegen ønsker å diskutere dette med meg, kan h*n ringe meg på 74098600.

Hvor raskt kan en gå ifra 0 til 80mg Seroxat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Tusen takk, godt at du forstår...

Tusen takk for tips ang avledning!! Jeg kom da at jeg kan jo spille litt sims på playstation...

Tusen tusen takk!

Klemmer,

Hei igjen!

KJempegodt å høre at det kunne hjelpe deg litt :)

Håper du har hatt en fin juletid!

Klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...