Gå til innhold

Slutte med antispykotika


Tusten

Anbefalte innlegg

Vil gjerne slutte med antipsykotika pga bivirkninger. Behandleren vil ikke at jeg skal slutte. Har ikke vært psykotisk på over et år. Skal jeg slutte uten å fortelle det til behandleren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Grunnen til at du (som du skriver) ikke har vært psykotisk på et år er vel nettopp at du har tatt antipsykotika. Det er jo nettopp derfor du tar dem, og det viser jo at tablettene virker.

Ved å slutte, så er det én person du skader, og det er deg selv.

Ved å slutte uten å fortelle behandleren, så er det én person du lurer, og det er selvsagt også deg selv.

Det er jo litt som å ta medisiner mot malaria - beviset på at det fungerer er vel nettopp at du ikke får malaria [blir psykotisk]. Og du ville vel ikke slutte å ta malariatabletter "for å lure legen din"?

Hvor smart ville det vært?

Snakk heller med legen om det finnes noe som kan dempe evt. bivirkninger.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skal jeg slutte uten å fortelle det til behandleren"

det der er jo komplett kronidiotisk.

Jeg skjonner at bivirkningene kan oppleves som uutholdelige, men hva med aa forhoere seg med din lege om det finnes en annen type antipsykotika/ evt noe som kan dempe bivirkn.(skjoent da ender man ofte opp med noe som maa dempe bivikningenes bivirkninger osv osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...