Gå til innhold

noen med erfaring med amming og ssri


liiness

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er gravid i 12 uke og bruker cipramil 20 mg i samråd med min fastlege. Jeg har mange tanker og bekymringer rundt dette. Leser så mye forskjellig og er usikker på hvor skadelig det kan være.Ville aller helst sluppet å bruke noe, men klarer meg dårlig uten. Bekymrer meg mye ang dette med amming.Burde jeg amme eller ikke? Hvordan har dere opplevd å bli mottat på fødeavdelingen når det gjelder dette? Har dere fått spesiell oppfølging? Har det blitt noen diskusjoner rundt dette med ammingen? Jeg er redd jordmor skal si jeg ikke kan amme og ikke legge barnet til brystet. Ønsker selv å amme en periode. Kanskje ikke et helt år p.g.a medisinene, men i noen måneder.

Føler at dette med medisinbruken tar fra meg mye av gleden over den lille i magen. Hadde vært godt å få høre noe om andres erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du bør få time hos jordmor nå så fort som mulig, så du får snakket om dette. Eventuelt ta det opp med legen din.

Det står i felleskatalogen at du ikke bør amme, og det står i tillegg at man bør prøve å slutte de siste ukene av svangerskapet for å unngå abstinenser hos babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Amming med SSRI er ufarlig. Derimot er fødselsdepresjon skadelig for barnet ditt.

Unngå diskusjon med jordmor. Min erfaring er at de bare synes, men _vet_ ingenting (om dette).

Dette må du diskutere med psykiateren som ga deg Cipramil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...