Gå til innhold

Tabu? Eller ikke vanlig..?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en jente på seksten år nå. Fra jeg var seks år gammel til rundt tretten så ble jeg misbrukt seksuelt av min storesøster som er syv år eldre enn meg. Dette har da gått en god del inn på meg de siste årene. Alt jeg lurer på er om dette er ett tema som egentlig er noe særlig kjent? Selv så har jeg leita, men egentlig ikke funnet noen som har sagt noe om akkurat dette, og IKKE kallet det "doktorlek".

Blant dette problemet så er det også andre problemer jeg har; hva slags type hjelp skal jeg oppsøke, om jeg bestemmer meg for å oppsøke det? Jeg var på poliklinikken BUP for ikke så lenge siden og fortalte en del om hvordan mora mi aldri har hørt på meg, og at faren min har slått meg (osv), men likte ikke tilbudet jeg fikk om en samtale i uka. Jeg føler at jeg trenger masse mer oppfølging om jeg skal ta opp alt dette.

På forhånd, takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167984-tabu-eller-ikke-vanlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Luna21365380663

For å si det sånn; du selv vet best hvor mya du trenger, og det vet jo ikke de. Du fortalte jo ikke om søsteren din, og første time er veldig overflatisk uansett. Begynne med en time i uka, de merker fort at det er for lite hvis det er det. Det kommer også an på kapasisteten deres. Selv gikk jeg til tider fire ganger i uken, men som oftest en eller to. Det er slik man kan variere, så hvis jeg var deg, ville jeg tatt imot tilbudet.. :o)

Alill1365380691

Ville bare si at jeg tenker på deg.Det du har opplevd er fryktelig...Forstår kjempegodt at du ikke har det bra! Det blir mer og mer åpenhet om at det også forekommer både søskenincest og kvinnelige overgripere,men tror nok at dette har vært et hysj hysj område lenge.men det er det jo ingen grunn til.....Må også bare si at du er heldig om du får samtale en gang i uka,ikke alle er like heldige!

Stå på...Jeg har tro på deg!!!

Ville bare si at jeg tenker på deg.Det du har opplevd er fryktelig...Forstår kjempegodt at du ikke har det bra! Det blir mer og mer åpenhet om at det også forekommer både søskenincest og kvinnelige overgripere,men tror nok at dette har vært et hysj hysj område lenge.men det er det jo ingen grunn til.....Må også bare si at du er heldig om du får samtale en gang i uka,ikke alle er like heldige!

Stå på...Jeg har tro på deg!!!

Tusen takk for svar og tankene..! Det betyr masse..

Jo, men slik jeg allerede har svart inne på psykiatrisk så vet jeg at jeg trenger mer oppfølging enn en gang i uka, jeg stoler ikke nok på meg selv for å gå igjennom alt dette og så gå hjem. Å fortelle alt sammen er akkurat det samme som å oppleve alt på nytt spør du meg.

Det som skjedde hos han på BUP var jo at han stengte meg inne i et hjørne. Han sa, i andre ord såklart, at om jeg fortalte alt og han fikk vite at det kunne være fare for livet mitt, at da kom han til å ringe sølvi (mora mi). Derfor så fikk ikke jeg sjansen til å si noe særlig jeg

-å ringe henne vil sende meg fire skritt tilbake. Han gav meg ikke noe valg i det hele tatt.

Men det jeg mest egentlig lurer på; er det noen andre som kan si at de har opplevd det samme? med en eldre storesøster av samme kjønn? Og vil dette si at storesøsteren min var/er pedofil? Er tross alt syv år mellom oss, og det foregikk jo fra hun var 13 til 19..?

lille, store, redde meg

Jeg synes du skal ta imot tilbudet jeg også.

Jeg har tilbud en gang i uka, men nå når ting er vanskelig og minnene kommer har jeg to ganger i uka.

Hva med å spøre om du kan skrive ned tankene dine og sende på mail til behandler, for å så snakke om det når du kommer?

Det er en avtale jeg har gjort med behandleren min.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...