Gå til innhold

Kult - endelig noen med litt guts :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns ikke det var så modigt gjordt. Der var jo tydligvis uskyldige som ble kastet av bussen også. Nekter å tro at 75 stk bråkte.

Jeg ble kastet av en buss da jeg var 14. Hadde vært på en konfirmasjonstur og bussen var stappfull. Jeg satt på fanget til noen fordi midtgangen var full. Busssjåføren kom og skulle ha betaling og stod ca 2 meter fra meg (2 rekker lengre bak). Jeg og personen på setet tvers overfor mitt drev å spilte stein, saks og papir. Plutselig snudde busssjåføren seg, greip om håndleddet mitt, drog (mener bokstavelig) meg ned midtgangen og kastet meg at bussen. Da mener jeg kastet. Heldigvis var det snø ute, så jeg fikk ikke så veldig vondt. Hele bussen lo selvfølgelig. Han hadde sikkert oppfattet at håndbevegelsene mine var rettet mot pengevesken hans (som var 2 meter unna, og så vidt jeg vet så har jeg ikke 2 meter lange armer).

Vel, der stod jeg da på en ganske øde plass alene 2 timer hjemmenfra. Dette var før mobiltelefonen var noe 14åringer hadde. Gikk noen kilometer i mørket til jeg fant en kiosk og fikk låne telefon til å ringe foreldrene mine. De måtte da reise med 2 ferger og 2 timer kjøretur for å hente meg. Gjett om jeg fikk kjeft da.

Senere så ble jeg veldig mobbet på skolen av den episoden, og siden jeg bodde på en liten plass så hadde jeg ingen å snakke med som ikke nevnte dette i hver bisetning. Jeg trakk meg for meg selv og ble innesluttet.

Når jeg flyttet hjemmenfra som 16 åring for å gå videregående, siden nærmeste var 3 timer unna, så hadde jeg ikke venner lengre som var fra samme plassen som meg. Derfor var jeg fortsatt innesluttet på videregående og ble aldri kjendt med noen for jeg utviklet meg til å bli sjenert.

Enda når jeg reiser hjem mange år etterpå så hører jeg fortsatt om den episoden. Mobbing tenger ikke å ha større grunnlag en å bli kastet av bussen. Resultat var at jeg gikk fra en utadvendt tennåring, til å bli svært innadvendt.

Jeg har enda store problemer. Pga manglende venner i tennårene, har jeg problemer med å føre vanlig småprat. Vet ikke helt hva jeg skal si, blir ofte stum og personen trekker seg unna for jeg virker uinterisert. Ikke ser jeg rar ut heller. Er veldig populær blandt guttene.

Så jeg har ikke sansen for at slike tiltak går ut over uskyldige.

Leit å høre om din episode. MEN det er en STOOOR forskjell på å kaste ut en og ALLE i bussen. SÅ akkurat den episoden kan ikke sammlignes.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• serendipity

13

• flisa

3

• tiliti

2

• favn

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har aldri vært fan av kollektiv avstraffeløse. Det oppleves som urettferdig for de som ikke har gjort noe og får dem til å miste respekten for de som står for avstraffelsen - nå har også de en god grunn til å kaste snøball på sjåføren.

At enkelte voksne finner behag i avstraffelse av også uskylde ungdommer overrasker meg imidlertid ikke.

Ja, selvføliglig gotter jeg meg, har jo ikke annet å ta meg til..

Skrevet

Ja, det er det. Ble litt revet med i sted, men uansett synst jeg ikke det var en god ide.

Jeg sytnes det var en glimrende idè. Ettersom det jo er helt umulig å vite HVEM som bråkte, hvem 20 av de 75 var værst. Hiv ut alle og sats på at alle ter seg bedere.

Skrevet

Ja, for ditt barn bråker jo aldri.

Nei englebarna skulle selvfølgelig skånes, de ville jo bussjåføren lett kunne skille ut fra bråkmakerne, det er jo de med glorien over hodet.

Det er sånn det foregår skønner du.

Neste gang sørger nok englebarna for å stoppe kjeften på bråkmakerne så de slipper å bli kasta av igjen.

Prevantivt kalles det.

*Ler så jeg griner*

Har en kamera som kjører buss, de har ofte et helvete med bråkete elever på skolebussene. Men ta tak i det er det ingen som våger pga slike foreldre. Var en som prøvde seg en gang med tilsnakk, men dagen etter troppet hysteriske foreldre opp på kontoret.

Er det rart dagens fjortiser er frekke i kjeften når foreldrene springer etter og forsvarer dem samme søren hva de gjør?

Skrevet

*Ler så jeg griner*

Har en kamera som kjører buss, de har ofte et helvete med bråkete elever på skolebussene. Men ta tak i det er det ingen som våger pga slike foreldre. Var en som prøvde seg en gang med tilsnakk, men dagen etter troppet hysteriske foreldre opp på kontoret.

Er det rart dagens fjortiser er frekke i kjeften når foreldrene springer etter og forsvarer dem samme søren hva de gjør?

"

"

No shit :P Enkelte er ikke til å snakke til på skolene fordi de vet at det å true med melding hjem til foreldre ikke gjør en drit..... så med ingen reelle sanksjonsmuligheter kan de liksom gjøre "det de vil" uansett..... .(

Skrevet

*Ler så jeg griner*

Håper ikke den siste var til meg?

Ble veldig irritert da jeg leste hva Skorpionfisken hadde skrevet, "englevinger" og "glorie". Verken hun eller du kjenner min gutt eller meg overhodet, dere kan på ingen måte sette dere inn i situasjonen hans.

Han er en utrolig snill, god og lydig gutt, har vært det siden han var to..

At noen her faktisk skriver så sarkastisk om snille barn som S..fisken her gjorde, gjør meg eitrande forbanna

Skrevet

*Ler så jeg griner*

Jeg hørte en gang noen som kalte dagens tenåringer for "curling-generasjonen" med henvisning til at foreldrene springer foran dem og børster bort alle hindringer som ligger i veien...

Trodde ikke mine egne øyne her forleden da det skulle være fotballturnering like ved oss. Det var kommet snø, og foreldrene måkte banen. Ungene (tenåringer!) hang ved siden av uten å gjøre en dritt! Hadde _ikke_ akseptert det av mine barn, så mye er sikkert!

Beste hilsen fra

Gjest Triangle
Skrevet

Selvfølgelig bra at han reagerer, men det var da sikkert en god del elever som ikke gjorde annet enn å ta bussen til skolen. Hvis det er sånn at han planla dette på forhånd skulle han tatt med seg en spion som kunne kaste ut de skyldige, og ikke ta de uskyldige med i samme dragsuget.

Det er vel ikke sikkert busselskapet har råd til å ansette spioner i fleng.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...