Gå til innhold

Tolvon har jeg brukt, nå bruker jeg remeron, noe alternativt? svar av psykolog?


Gjest snartjul33

Anbefalte innlegg

Gjest snartjul33

Hei

Jeg får medisin fordi jeg har nakkesmerter om natten og dårlig søvn av den grunn, legen min kaller det depresjon, det kan jo være riktig, en blir jo deprimert av å ikke få sove skikkelig på grunn av smerter og medisinen hjelper på søvnen som igjen gjør at smertene ikke blir like fremtredende som før. Jeg har fått tolvon tidligere men har gått over til remeron. Jeg sa til legen min at jeg blir sur og sint av tolvonen, det vil si jeg blir utolmodig og kan lett "buse" ut, altså istedenfor å holde mitt sinne inni meg så roper jeg eller hisser meg opp på en eller annen måte, fordi min terskel for tolmodighet er lavere ved bruk av tolvon. Så nå har jeg begynt med remeron, men jeg opplever det samme og jeg vil ikke ha det sånn, det er ikke meg, jeg er egentlig enn innadvendt type og så plutselig skal jeg brøle og bli sint. Jeg brølte til bussjåføren da han lukket døren igjen slik at jeg klemstret meg, og jeg blir hissig i butikker hvis det er mange folk, og jeg blir hissig hvis jeg er utolmodig, hivs barnet sutrer og somler, og jeg kjefter mer enn jeg pleier. Hvilke råd til medisn kan gis i mitt tilfelle? Jeg er ikke hissig til vanlig, men medisinen gjør meg mindre tolmodig.

Ellers vil jeg si jeg liker medisinen godt fordi jeg får sove og har mindre vondt, blir ikke kvalm om morgenen lenger på grunn av smerter så jeg legger på meg fordi jeg klarer å spise mer.

Er det noen medisin jeg kan ta istedenfor eller i tillegg til remeron som demper sinne? Jeg må si jeg blir ikke trøtt av medisinen (tolvon,remeron), bare litt en time etter jeg har tatt medisinen, derfor sørger jeg for å ta den klokken 21:00 hver kveld, jeg tar 30mg remeron og skal øke til 45mg. Jeg har brukt remeron 1 mnd og jeg er så sur hele tiden. Jeg blir lett påvirket av stress, og jeg ønsker noe som kan dempe stressfølelsen og gi meg bedre tolmodighetsfølelse, hvilken medisin kan passe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest non_stopp.

Kjære deg!

Som om jeg skulle skrevet det selv! Er lei av å være slik du beskriver, men er du sikker på at det er medisinen som gjør deg slik? Bruker selv remeron 60 mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snartjul33

Kjære deg!

Som om jeg skulle skrevet det selv! Er lei av å være slik du beskriver, men er du sikker på at det er medisinen som gjør deg slik? Bruker selv remeron 60 mg.

Hei

Jeg har hatt problermer med irritasjon og sinne i 3 år nå, men jeg har ikke hatt utbrudd når jeg har gått uten medisin, men jeg merker at når jeg har brukt tolvon og remeron så blir min terskel for tolmodighet lavere, slik at hodet mitt sier at alt må skje fort fordi jeg blir irritert av å vente, jeg liker ikke å stå i kø og bli sett på, det irriterer meg, jeg vil være aktiv gjøre noe, og når det stopper, når hjernen min sier action og omgivelsene sier stopp så føler jeg sinne og jeg behersker sinne mindre nå enn når jeg ikke bruker medisinen, jeg får utbrudd, kan rope og bli sint. Når en får utbrudd og blir sint så ser andre på deg som unormal og psyk, men egentlig burde en ha lov til å slippe ut litt luft innimellom, men det er ikke tillatt i dette samfunnet,men jeg lurer, er det noe som kan dempe dette hos meg, beroligende medisiner, hva kan jeg si til legen min? Jeg har sagt dette her til legen og jeg får remeron. Remeron skal vi virke beroligende, hvorfor blir jeg mer utolmodig, jeg merker også at jeg blir mer fokusert på orden enn tidligere og så klarer jeg ikke å opprettholde den ordenen jeg ønsker, det og fører til sinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest remeronen

Hei

Jeg har hatt problermer med irritasjon og sinne i 3 år nå, men jeg har ikke hatt utbrudd når jeg har gått uten medisin, men jeg merker at når jeg har brukt tolvon og remeron så blir min terskel for tolmodighet lavere, slik at hodet mitt sier at alt må skje fort fordi jeg blir irritert av å vente, jeg liker ikke å stå i kø og bli sett på, det irriterer meg, jeg vil være aktiv gjøre noe, og når det stopper, når hjernen min sier action og omgivelsene sier stopp så føler jeg sinne og jeg behersker sinne mindre nå enn når jeg ikke bruker medisinen, jeg får utbrudd, kan rope og bli sint. Når en får utbrudd og blir sint så ser andre på deg som unormal og psyk, men egentlig burde en ha lov til å slippe ut litt luft innimellom, men det er ikke tillatt i dette samfunnet,men jeg lurer, er det noe som kan dempe dette hos meg, beroligende medisiner, hva kan jeg si til legen min? Jeg har sagt dette her til legen og jeg får remeron. Remeron skal vi virke beroligende, hvorfor blir jeg mer utolmodig, jeg merker også at jeg blir mer fokusert på orden enn tidligere og så klarer jeg ikke å opprettholde den ordenen jeg ønsker, det og fører til sinne.

Nett så jeg sku ha sagt det sjøl nok ein gang. Håper at fagperson svarer deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nett så jeg sku ha sagt det sjøl nok ein gang. Håper at fagperson svarer deg!

Jeg tror ikke jeg får svar, jeg ser han har svart på noen spørsmål som ble lagt ute på samme tid, så da har nok innlegget mitt blitt lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ikke lett å finne et godt alternativ.

Det eneste jeg kan foreslå er et SSRI for depresjon og sinne + en lavere dose Tolvon eller Remeron som søvnhjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke lett å finne et godt alternativ.

Det eneste jeg kan foreslå er et SSRI for depresjon og sinne + en lavere dose Tolvon eller Remeron som søvnhjelp.

tusen takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er ikke fagperson, men når jeg leste innlegget ditt så lurte jeg på om du har funnet medisin som hjelper mot smertene. Noen har svært god effekt av Neurontin mot kroniske smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...