flisa Skrevet 16. desember 2004 Skrevet 16. desember 2004 Filletanter er kusinene til foreldrene dine. nei - 0 Siter
flisa Skrevet 16. desember 2004 Skrevet 16. desember 2004 jo *sta* Nei -det er de inngiftede tantene og onklene som er filler! 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. desember 2004 Skrevet 16. desember 2004 Nei -det er de inngiftede tantene og onklene som er filler! les her du på side 16 http://ha.disnorge.no/Medlemsblader/2001/042001.pdf 0 Siter
Gjest midia Skrevet 16. desember 2004 Skrevet 16. desember 2004 Nei, filletante er 1 ledd lenger ut, tror jeg. Altså ikke dine foreldres søsken, men dine foreldres fettere/ kusiner. (Filleonkler/ filletanter). Jeg synes filletante høres koselig ut og ikke fillete! Her er det samboer til onkel som er filletante,er de gift blir hun tante. Gammeltantene mine er mine foreldres tanter. 0 Siter
flisa Skrevet 16. desember 2004 Skrevet 16. desember 2004 les her du på side 16 http://ha.disnorge.no/Medlemsblader/2001/042001.pdf I følge den har vi begge rett! farsyster eller morsyster er jo en ekte tante - søster av din far eller mor. så da hadde JEG rett....også! 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. desember 2004 Skrevet 16. desember 2004 I følge den har vi begge rett! farsyster eller morsyster er jo en ekte tante - søster av din far eller mor. så da hadde JEG rett....også! Da var vi enige - igjen ) 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 16. desember 2004 Skrevet 16. desember 2004 Her er det samboer til onkel som er filletante,er de gift blir hun tante. Gammeltantene mine er mine foreldres tanter. enig i den utvidete bruk av filletante - det blir som 'liksomtante' - i pos. betydning 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 16. desember 2004 Skrevet 16. desember 2004 nei - det er GRANDtante eller GAMMELtante. no, no - tanten til dine foreldre, er din GRANDtante - et ledd tidligere "i tid"! ikke "lenger ut". 0 Siter
fresja Skrevet 16. desember 2004 Skrevet 16. desember 2004 Hehe, tøft. Jeg har 3 søskenbarn som også er ellevemenningene mine... Jeg er femmenning til både til en bestefar og to av barnebarna hans. 0 Siter
lex Skrevet 16. desember 2004 Skrevet 16. desember 2004 Og alle spiller banjo på en veranda? Var det ikke på brua? 0 Siter
Gjest midia Skrevet 17. desember 2004 Skrevet 17. desember 2004 enig i den utvidete bruk av filletante - det blir som 'liksomtante' - i pos. betydning Hva mener du med utvidet bruk? 0 Siter
Gjest filletante - afilliated Skrevet 17. desember 2004 Skrevet 17. desember 2004 Hva mener du med utvidet bruk? står i tråden her - 'liksomtante' , og ikke kusiner til moren din. 0 Siter
flisa Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 Var det ikke på brua? Nei på verandaen.. 0 Siter
flisa Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 no, no - tanten til dine foreldre, er din GRANDtante - et ledd tidligere "i tid"! ikke "lenger ut". Du har helt rett, selvsagt min søster er jo grandtante til mitt barnebarn, fordi hun er tante til min datter....og hun er bare 36 år - hehe, ikke for det - lillebroren min er jo grandonkel og 24 år... 0 Siter
Gyda Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Dere er da både i slekt og i familie når dere er far og datter. Uansett om dere krysser gener andre veier langt i det fjerne. Hvis du leser dette så lang tid etter ...: Jeg prøver å få fram - i tillegg til at vi selvsagt er både i familie og slekt som far og datter -morsomheten av at vi _også_ er i slekt langt uti. Nettopp som femmenninger. Kanskje jeg forklarte meg litt krøkkete da, siden du ikke forstod helt hva jeg mente. ) 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Hvis du leser dette så lang tid etter ...: Jeg prøver å få fram - i tillegg til at vi selvsagt er både i familie og slekt som far og datter -morsomheten av at vi _også_ er i slekt langt uti. Nettopp som femmenninger. Kanskje jeg forklarte meg litt krøkkete da, siden du ikke forstod helt hva jeg mente. ) Joda jeg skjønte den. Min sønn og hans far er faktisk firemenninger på grunn av noe inngifte og innavl og slikt... Hans far og hans bestemor, altså farens mor, er tremenninger, så her begynner det å blir farlig innavl her..... 0 Siter
Gyda Skrevet 22. desember 2004 Skrevet 22. desember 2004 Joda jeg skjønte den. Min sønn og hans far er faktisk firemenninger på grunn av noe inngifte og innavl og slikt... Hans far og hans bestemor, altså farens mor, er tremenninger, så her begynner det å blir farlig innavl her..... Oj. Litt kult, da! ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.