Gå til innhold

Penger på konto som gave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om dette, i disse gavetider? Er litt lei meg jeg, pappa spurte nylig om han ikke kunne sette inn penger på kontoen min iår igjen. skjønner jo at han ikke helt greier å finne på ting men tidl. erfaring viser jo at penger på konto går bare til mat/regninger....evt gaver til andre i juletiden.... til min 25 årsdag fikk jeg 3000 tilsammen fra mine foreldre (de er skilte og bor i annen by enn meg) rett på kontoen.... velkomne penger til regninger som bare hadde hopet seg opp...så trengte jo de pengene til de...men ble lei meg samtidig for hadde lyst på noe håndfast fra dem til 25årsdagen min da...og fra tidligere bursdager har jeg tenkt at 'når jeg får litt mer penger skal jeg bruke pengene på lampa jeg ønsker meg, eller støvlene jeg ønsker meg"...men....det blir jo aldri sånn!! :( argh..lei meg... har sagt ifra til pappa og skal siifra igjen at jeg helst ønsker gavekort eller håndfaste gaver...har tom sendt ham ønskeliste....tingene trenger ikke være så dyre som pengene jeg får...bare det at pengene på kontoen iallefall *ikke* går til ting jeg ønsker meg..bare nødvendige regninger og sånt..som jo går til at vi overlever da..men allikevel.....skjønner dere? :/

*sukk* liten utblåsning...!

Gjest si fra da vel
Skrevet

Kan du ikke bare forklare faren din akkurat det der da? Det er jo to gode argumenter: at pengene kommer til å gå bort til regninger, og at du ønsker noe håndfast fra dem som du kan minnes.

Skrevet

Heldig er du som får så store gaver. Luksusproblem spør du meg.

lalala1365380457
Skrevet

skjønner godt hva du mener. får penger på konto fra pappa _bestandig_ selv, litt sårende at han aldri har giddet å ta seg tid til å kjøpe noe. enig med deg at gavekort er bedre, kan liksom kjøpe meg noe fint da, mens som du sa, penger oftest går til mat og regninger. skal jo kunne kjøpe seg noe fint for julegave-/bursdagspenger føler jeg, men blir aldri slik, fornuften tar overhånd ;/

Gjest Kjenner meg igjen
Skrevet

Du kommer nok til å venne deg til det - desverre. Helt siden jeg var 13-14 år (er nå over 40) så har jeg bare fått penger i gave fra mine foreldre.

Jeg syntest også det var sårt tidligere, men har måttet avfinne meg med at det min mor synes det er enklest sånn.

Derimot så strever jeg med å få dem til å sette pengene inn på konto - i stedet for bare å sende kontanter i en konvolutt.

Nå som jeg har barn, så sender de penger til barnebarna også. Siden jeg godt husker hvor trist jeg syntest det var som yngre å få penger, tar jeg nå med pengene og kjøper gaver til barna mine fra besteforeldrene og putter under treet.

Dermed er det like spennende for besteforeldrene hva barna får fra dem som for barna.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Heldig er du som får så store gaver. Luksusproblem spør du meg.

luksusproblem eller ikke - enkelte av oss har følelser, jeg forstår hva noami mener ilalfall!

Skrevet

luksusproblem eller ikke - enkelte av oss har følelser, jeg forstår hva noami mener ilalfall!

Har det vært et problem, hadde jeg skjønt det. Kan ikke se problmet helt da, tror nok at foreldrene er glade i datteren sin og ikke vil henne noe vondt ved å gi penger. Regner med det er i beste mening.

Skrevet

Har det vært et problem, hadde jeg skjønt det. Kan ikke se problmet helt da, tror nok at foreldrene er glade i datteren sin og ikke vil henne noe vondt ved å gi penger. Regner med det er i beste mening.

Hei..skjønner jo at det er et luksusproblem da..men som jeg skriver..gir de meg penger så bruker jeg det på regninger/mat, har alltid regninger som vi utsetter å betale fordi vi ikke har så veldig god råd..da er valget mellom å kjøpe gave selv for pengene og å bruke dem til å bli kvitt iallefall en av regningene enkelt.. vet pappa bare mener godt, men avogtil vil jeg gjerne ha noe jeg ønsker meg, men som jeg ikke har råd til å kjøpe, eller ikke kan unne meg...og det trenger ikke koste ham mer, forslagene på gavelisten jeg sendte ham er faktisk på langt mindre enn det han vil sende meg i penger..

Har sagt det til ham tidligere og sa det igjen nå...ble bare litt oppgitt der et øyeblikk. Kjempefint å kunne få regninger betalt i tide og slippe å tenke på de da, men veldig greit å feks bare få den stålbollen jeg ønsker meg til matlaging til jul eller ny pysjamas til småen fra dem..for det er så lite rom til sånne ekstrating i hverdagen sånn ellers :P

Skrevet

skjønner godt hva du mener. får penger på konto fra pappa _bestandig_ selv, litt sårende at han aldri har giddet å ta seg tid til å kjøpe noe. enig med deg at gavekort er bedre, kan liksom kjøpe meg noe fint da, mens som du sa, penger oftest går til mat og regninger. skal jo kunne kjøpe seg noe fint for julegave-/bursdagspenger føler jeg, men blir aldri slik, fornuften tar overhånd ;/

Ja det er jo nettopp det! Kjempefint å betale regninger, ha litt ok variert mat så vi ikke trenger å spise så mye grøt eller pannekaker og sånn, men...avogtil vil jeg og ha en gave til meg sjøl, egoistisk som jeg er :P og kjenner til det med å utsette det, tror jeg egentlig har 3 bursdagsgaver, 2 julegaver og eh..en bryllupsgave som egentlig skal kjøpes inn når vi bare får litt penger til overs :P

Skrevet

Vi får 200 kr hver til jul og bursdag av foreldrene mine. Gjerrigknarker ;o) De har mye mer penger enn noen av oss.

Gjest duverden
Skrevet

Vi får 200 kr hver til jul og bursdag av foreldrene mine. Gjerrigknarker ;o) De har mye mer penger enn noen av oss.

Det var en fisegave. Herregud ja de foreldrene dine må være svært gjærrige !!

Skrevet

Det var en fisegave. Herregud ja de foreldrene dine må være svært gjærrige !!

Helt enig jeg, Dattera mi har ikke tilgitt dem den tohundrelappen på 18-årsdagen enda.

Skrevet

Hehe, de ligger vanligvis på 500-1000 hver de da, men det var jo 25 års dagen min og greier så de slo litt på stortromma...klager ikke egentlig, men hadde liksom forventninger til å få noe skikkelig fint fra de da, smykker eller større servisegreie eller noe, noe håndfast jeg kan ha med meg og tenke, den fikk jeg til 25 års dagen min av mamma :) ikke det samme å kunne se tilbake på at strømregningen (husker ikke konkret hvilken regning som ble betalt men hadde en del forskjøva regninger da...hm har det vel egentlig hele tiden :P) ble betalt av 25års pengene mine :P gråt faktisk litt for visste at jeg ikke kunne annet enn å bruke pengne på de dumme regningene :/ Jaja. Pappa mener det godt selv om jeg visste det og derfor sendte ham en ønskeliste for noen uker siden .p

Skrevet

Helt enig jeg, Dattera mi har ikke tilgitt dem den tohundrelappen på 18-årsdagen enda.

Ouch, 200 kr på 18årsdagen... right :( Kanskje de har mange barn/barnebarn? :/

Gjest duverden
Skrevet

Det skjønner jeg godt!. Heldigvis har jeg hatt "rause" foreldre som har gitt mye cash, men så hadde de råd til å dele ut. Men jeg er takknemlig for det.

Nå er de imidlertid døde, så det jeg sitter igjen med nå er arven.

Nei, jeg har vært svært heldig med pengegaver fra foreldre, men ellers så har vi ikke hatt særlig god kontakt. Så kansje var deres en måte å si at de var glad i meg på. Uansett, pengene har vært til stor hjelp.

Skrevet

Hehe, de ligger vanligvis på 500-1000 hver de da, men det var jo 25 års dagen min og greier så de slo litt på stortromma...klager ikke egentlig, men hadde liksom forventninger til å få noe skikkelig fint fra de da, smykker eller større servisegreie eller noe, noe håndfast jeg kan ha med meg og tenke, den fikk jeg til 25 års dagen min av mamma :) ikke det samme å kunne se tilbake på at strømregningen (husker ikke konkret hvilken regning som ble betalt men hadde en del forskjøva regninger da...hm har det vel egentlig hele tiden :P) ble betalt av 25års pengene mine :P gråt faktisk litt for visste at jeg ikke kunne annet enn å bruke pengne på de dumme regningene :/ Jaja. Pappa mener det godt selv om jeg visste det og derfor sendte ham en ønskeliste for noen uker siden .p

Jeg vil heller ha en presang jeg enn penger som jeg kjøper mat for så jeg skjønner det :o)

Skrevet

Ouch, 200 kr på 18årsdagen... right :( Kanskje de har mange barn/barnebarn? :/

Bare mine unger.

Skrevet

Det skjønner jeg godt!. Heldigvis har jeg hatt "rause" foreldre som har gitt mye cash, men så hadde de råd til å dele ut. Men jeg er takknemlig for det.

Nå er de imidlertid døde, så det jeg sitter igjen med nå er arven.

Nei, jeg har vært svært heldig med pengegaver fra foreldre, men ellers så har vi ikke hatt særlig god kontakt. Så kansje var deres en måte å si at de var glad i meg på. Uansett, pengene har vært til stor hjelp.

Jeg har ikke noe god kontakt med mine heller selv om jeg skal dit til jul og de har aldri hjulpet til med noen ting. Men nå ringer de og ber om hjelp og egentlig er jeg glad at jeg kan si dessverre, jeg kan ikke hjelpe. Men jeg gjør det likevel da med å ringe til hjemmetjenestene så de skal få hjelp

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Men du er jo enebarn?

Skrevet

Men du er jo enebarn?

Ja, det er jeg.

Tenker du på arven ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...