Gå til innhold

NHD Lyd og lyssky


Gjest calestia

Anbefalte innlegg

Gjest calestia

Hva er det som gjør at jeg i perioder blir lys og særlig lydsky? Det varer fra to dager til en uke ca.

Føles som om hodet skal sprenges, og tankeflommen er enorm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo ha mange årsaker, men har du tenkt over hvor i den hormonelle syklusen du er når du opplever dette?. Jeg merker at jeg er mer sensitiv i tiden før menstruasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest calestia

Kan jo ha mange årsaker, men har du tenkt over hvor i den hormonelle syklusen du er når du opplever dette?. Jeg merker at jeg er mer sensitiv i tiden før menstruasjon.

jeg bruker p-piller kontinuerlig for å unngå mas med hormoner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en annen

Jeg tillater meg å spekulere, og vil anta at dette er en form for dissosiasjon. Opplever du dette i spesielt stressede perioder?

Denne formen for dissosiasjon bunner i en manglende evne til å sortere perseptuelle stimuli (sanseinntrykk) -- dvs. filtrere bort irrelevante stimuli. Resultatet er en opplevelse av kaos; man klarer kort sagt ikke å sortere input på en hensiktsmessig måte.

Faktisk er slike opplevelser meget vanlige i de tidlige fasene av schizofrene episoder -- men er slett ikke bare knyttet til schizofreni.

Hvordan er det med tidsopplevelsen når du har disse episodene? Hukommelsen?

(Jeg vet at dette ikke er noe godt svar på innlegget ditt, for jeg vet ikke hva dette kommer av, men fenomenet interesserer meg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en annen

Jeg tillater meg å spekulere, og vil anta at dette er en form for dissosiasjon. Opplever du dette i spesielt stressede perioder?

Denne formen for dissosiasjon bunner i en manglende evne til å sortere perseptuelle stimuli (sanseinntrykk) -- dvs. filtrere bort irrelevante stimuli. Resultatet er en opplevelse av kaos; man klarer kort sagt ikke å sortere input på en hensiktsmessig måte.

Faktisk er slike opplevelser meget vanlige i de tidlige fasene av schizofrene episoder -- men er slett ikke bare knyttet til schizofreni.

Hvordan er det med tidsopplevelsen når du har disse episodene? Hukommelsen?

(Jeg vet at dette ikke er noe godt svar på innlegget ditt, for jeg vet ikke hva dette kommer av, men fenomenet interesserer meg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest calestia

Jeg tillater meg å spekulere, og vil anta at dette er en form for dissosiasjon. Opplever du dette i spesielt stressede perioder?

Denne formen for dissosiasjon bunner i en manglende evne til å sortere perseptuelle stimuli (sanseinntrykk) -- dvs. filtrere bort irrelevante stimuli. Resultatet er en opplevelse av kaos; man klarer kort sagt ikke å sortere input på en hensiktsmessig måte.

Faktisk er slike opplevelser meget vanlige i de tidlige fasene av schizofrene episoder -- men er slett ikke bare knyttet til schizofreni.

Hvordan er det med tidsopplevelsen når du har disse episodene? Hukommelsen?

(Jeg vet at dette ikke er noe godt svar på innlegget ditt, for jeg vet ikke hva dette kommer av, men fenomenet interesserer meg.)

Når jeg har det sånn finnes ingen tid.

Alt som står i hodet på meg er å komme meg hjem og under dyna, ha det mørkt og rolig.

Har plutselig en teori.. har nemlig dissosiativ lidelse.. og har forskjellige deler.. og "anfallet" komm etter at jeg skiftet person ( ikke sånn du ser på tv da.. temmelig mye mildere enn det,,)

hjertelig takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anna bola

Jeg er bipolar og har det sånn jevnlig. Det har vel noe med at en ikke kan sortere ut det viktigste. Man har ikke noe filter og da mottar man for mange inntrykk og det blir overveldende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...