Gå til innhold

Mitt støtteapparat


Gjest calestia

Anbefalte innlegg

Gjest calestia

Er så mange som klager på psykiatrien fortida. Og det skjønner jeg godt, tidligere var det ingenting som fungerte for meg, legene snakket ikke med hverandre og en hel forskjellige diagnoser ble satt. I ett og et halvt år nå har jeg hatt et fantastisk støtteapparat.

I tre år har jeg gått til psykolog, 2x i uka. Har nå gått ned til 1.

Da han hadde permisjon fortsatte han å ta imot meg.

Jeg har en fastlege som er en dyktig psykiater. Hun er råflink når det gjelder bipolar lidelse. Vi har også en god tone.

Jeg har timer til psyk. sykepleier., ca 1x i uka, eller etter behov. Han tar tak i meg, er ganske streng, men det trenger jeg.Jeg kan sende sms, eller ringe om det går galt. han slår av tlf utenfor arbeidstid, men fritid må man jo få lov å ha..

i tillegg har jeg en kontakt som tidligere har vært sosionom. Hun er med meg på trening, og får meg ut om jeg stenger meg inne.

Jeg har planlagte innleggelser på et DPS.

Jeg har hjemmesykepl daglig.

Jeg har ikke vært på en akutt post på et år nå.

jeg sitter og lurer på hva jeg skal gi dem i julegave.. En liten ting til hver.

Jeg er så enormt takknemlig ,og føler meg så heldig som har fått et skreddersydd opplegg som fungerer utrolig bra.

Håper flere kan få samme muligheten.

Det gjelder å tenke over hvordan man vil ha det. Krev en individuell plan. Man må være tålmodig og standhaftig og ikke gi opp.

Når man er psyk er dette vanskelig, så jeg tror man trenger en kontakt person for å klare av alt.

Jeg hadde ikke hatt sjanse til å få det til alene, men jeg var heldig, traff ei dame på sykehuset og hun hjalp meg i gang.

Jeg er uheldig, men samtidig.. veldig heldig.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint at ting har "ordnet" seg for deg. Og kjempefint at du har hatt en oppflging og behandling som har gjort at du ikke har hatt behov for akuttinnleggelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjempe fint at du har ett slikt opplegg. Det er bra!:)

Når det gleder gave, hmmm, hva med en julestjerne??

Har til 29 kr på enkelte blomsterbutikker. Unnskyld, men husker ikke hva slags butikker de var billige på...

Dersom du ønsker en litt større gave til en av de, kan du kjøpe en liten bamse? De har så søte bamser på bokhandlerene. De er sånn grå/blå, men ett lite merke på foten (ser ut som en lapp). De er kjempe søte, og tror de har en "juleutgave" av disse, der de har ett skilt med God jul på. Men de så jeg i fjor.. Har ikke sett etter de i år.

Men disse er litt dyre, men dersom du ønsker å gi en person/plass en ekstra ting, er altså disse kjempe søte.

Lykke til på jule shopping:)

God jul!

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...