Gå til innhold

Studere mer eller ikke...?

Anbefalte innlegg

Gjest rister på hodet
Skrevet

Må si jeg føler med deg Cecily. Hadde en slik Vil-bli-lege-periode i fjor høst. Holder på med første avdeling spesialpedagogikk.Lurer på om jeg ble inspirert av en tv-serie eller noe sånt.

Tanken kommer med jevne mellomrom, men jeg tenker heller på at jeg skal ta en doktorgrad i spesialpedagogikk så jeg da kan kalle meg lege, eller eventuelt bare ta grunnfaget i medisin. (Går ann på noen steder deg også)

Om ønsket om å studere medisin er like sterkt når jeg er ferdig med spesped'en får vi vel se på.

Lykke til:) Uannsett hva du velger

"Jeg tenker heller på at jeg skal ta en doktorgrad i spesialpedagogikk så jeg da kan kalle meg lege".

Du kan da vel ikke kalle deg lege fordi om du har en doktorgrad?! En doktorgrad har jo ingenting med medisin å gjøre.

skorpionfisken
Skrevet

Har 140.000 i studielån. Boliglån i tillegg. Men er jo ikke alene om å betjene dem, så det går helt fint nå.

Men 300.000 til vet jeg ikke om jeg vil ha.

300.000,- i studielån.... Som lege er det jo bare blåbær. Vis meg den legen som etter 10 år i yrket tjener under en million i året.

Skrevet

Jeg vet det er krav om minimum 4 i realfag, samt norsk for å komme inn. Er det for hvert enkelt realfag eller snittet? Jeg gjorde det så grøsselig dårlig på 3MX-eksamen, fikk jernteppe så det suste. Men snittet av realfagene er over fire likevel.

Må jeg i tilfelle ta opp eksamen?

Har en venninnne som har tatt fag etter fag fra videregående på ny for å få høy nok poengsum til å komme inn på medisin. Hun har ennå ikke kommet inn, og hun har 6,5 i snitt.

Skrevet

Må si jeg føler med deg Cecily. Hadde en slik Vil-bli-lege-periode i fjor høst. Holder på med første avdeling spesialpedagogikk.Lurer på om jeg ble inspirert av en tv-serie eller noe sånt.

Tanken kommer med jevne mellomrom, men jeg tenker heller på at jeg skal ta en doktorgrad i spesialpedagogikk så jeg da kan kalle meg lege, eller eventuelt bare ta grunnfaget i medisin. (Går ann på noen steder deg også)

Om ønsket om å studere medisin er like sterkt når jeg er ferdig med spesped'en får vi vel se på.

Lykke til:) Uannsett hva du velger

Ha, ha.... lege du! Da må du nok ta medisin. Dr. kan du riktignok kalle deg, men det er rimelig langt fram da.

Skrevet

Har en venninnne som har tatt fag etter fag fra videregående på ny for å få høy nok poengsum til å komme inn på medisin. Hun har ennå ikke kommet inn, og hun har 6,5 i snitt.

da stiller hun i ordinær vitnemål kategorien og der ligger snittet mellom 6,8 og 7.

Skrevet

"Jeg tenker heller på at jeg skal ta en doktorgrad i spesialpedagogikk så jeg da kan kalle meg lege".

Du kan da vel ikke kalle deg lege fordi om du har en doktorgrad?! En doktorgrad har jo ingenting med medisin å gjøre.

he he . det var en liten trykkfeil eller hva skal jeg si. Jeg mente Doctor i spesped, ikke lege. Men jeg håpet ingen la merke til feilen.

Skrevet

Ha, ha.... lege du! Da må du nok ta medisin. Dr. kan du riktignok kalle deg, men det er rimelig langt fram da.

Som jeg rettet opp, jeg mente doctor i spes ped, men skrev feil. Så dere ikke tror at jeg er helt ute og kjører he he :)

Skrevet

Alder absolutt ingen hindring - tvert i mot en fordel vil jeg si.

Men, det er vanskelig å komme inn! Vet ikke nøyaktig hvor vanskelig. Bedre enn 5,5 i karaktergjennomsnitt + div. ekstrapoeng er minimum kan jeg tenke meg.

Jeg mener jeg kan komme inn dersom ikke kravet går opp.

Jeg kommer til å søke, så får jeg se hva det blir til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...