Gå til innhold

Er cipralex og cipramil det samme?


Gjest Madeline

Anbefalte innlegg

Gjest Madeline

Var på apoteket for å hente ut resepten som jeg hadde fått av legen på Cipralex. Nå ser jeg på pakken at det står Cipramil. Er det et synonymprodukt?.Det står Cipralex på etikken og på resepten.

Har de gitt meg feil medisin på apoteket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest har testet ut

Cipralex er en nyere versjon av Cipramil og den har mindre bivirkninger. Du burde gå tibake til apoteket og sjekke det ut. Og ikke la dem prakke på deg Cipramil. Cipralex er en renere utgave og fungerer bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cipralex er en forbedret utgave av cipramil. Så cipralex er en mer morderne utgave...

Men om det har noe å si ang dosering osv vet jeg ikke. Men jeg regner med at du skal ha cipralex, siden legen har skrevet det. Lurer på om det er annen doser på denne enn cipramil.

Så det er nok lurt å bytte så du får cipralex? Er ikke sikker altså. Men det er det sikkert noen her inne som vet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er absolutt ikke det samme! Doseringen er heller ikke lik.

Du skal gå tilbake til apoteket og få ny medisin.

Dette er alvorlig og skal meldes som et avvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Det er absolutt ikke det samme! Doseringen er heller ikke lik.

Du skal gå tilbake til apoteket og få ny medisin.

Dette er alvorlig og skal meldes som et avvik.

Tusen takk for kjapt råd:)

Da lar jeg vær å ta noe nå og går rett tilbake til apoteket Og kjefter dem huden full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du fikk svar på dette!

Tenk at det ikke går an å stole på apotektek. Huff, dette var litt skummelt synes jeg.

Dersom det ikke var en farmasøyt som lage medisinene til deg, skal det kontrolleres av en som er det.

Ja, du får gå å kjefte. Bra vi har doktor online som hjelper oss da:)

Bra det ordnet seg:)

Ha det bra!

Og lykke til med cipralex!

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TimTam Tara

Så bra at du fikk svar på dette!

Tenk at det ikke går an å stole på apotektek. Huff, dette var litt skummelt synes jeg.

Dersom det ikke var en farmasøyt som lage medisinene til deg, skal det kontrolleres av en som er det.

Ja, du får gå å kjefte. Bra vi har doktor online som hjelper oss da:)

Bra det ordnet seg:)

Ha det bra!

Og lykke til med cipralex!

Klem,

Takk for svar.)Jeg vet ikke hvem som ordnet med medisinene. Jeg hentet medisinene min etter en times tid.

har selv en tante som jobber på apotek så jeg vet at slikt kan forekomme. Men det skal jo ikke skje da.

Får vel være glad jeg ikke fikk noe enda verre.!!. Har hørt skrekkhistorier om folk som har blitt hentet i ambulanse etter å ha fått feil medisin fra apoteket.

Men så godt det skal bli å få ut litt damp.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TimTam Tara

Så bra at du fikk svar på dette!

Tenk at det ikke går an å stole på apotektek. Huff, dette var litt skummelt synes jeg.

Dersom det ikke var en farmasøyt som lage medisinene til deg, skal det kontrolleres av en som er det.

Ja, du får gå å kjefte. Bra vi har doktor online som hjelper oss da:)

Bra det ordnet seg:)

Ha det bra!

Og lykke til med cipralex!

Klem,

Glemte å si at du som regel KAN stole på apoteket. Men iblant så glipper de også. Men det er jo bra å ha øynene med seg da og lese på pakningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.)Jeg vet ikke hvem som ordnet med medisinene. Jeg hentet medisinene min etter en times tid.

har selv en tante som jobber på apotek så jeg vet at slikt kan forekomme. Men det skal jo ikke skje da.

Får vel være glad jeg ikke fikk noe enda verre.!!. Har hørt skrekkhistorier om folk som har blitt hentet i ambulanse etter å ha fått feil medisin fra apoteket.

Men så godt det skal bli å få ut litt damp.:)

Ja, vi får sjekke over:)

Kjempe bra at dette ordnet seg for deg.

Jeg har hørt at cipralex fungerer veldig godt mot depresjon, så det er sikkert spennende å prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille, store, redde meg

Det er absolutt ikke det samme! Doseringen er heller ikke lik.

Du skal gå tilbake til apoteket og få ny medisin.

Dette er alvorlig og skal meldes som et avvik.

De gjorde det samme med mamma! Bare omvendt. De gav cipralex istedenfor cipramil. De sa det var et billigere alternativ men akuratt det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjorde det samme med mamma! Bare omvendt. De gav cipralex istedenfor cipramil. De sa det var et billigere alternativ men akuratt det samme!

Kunnskapsløse idioter som det burde hatt sparken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den ekte noor

De gjorde det samme med mamma! Bare omvendt. De gav cipralex istedenfor cipramil. De sa det var et billigere alternativ men akuratt det samme!

Fikk kjeft jeg fordi jeg ikke ville ta i mot cipralex i stedet for cipramil, de påstod hardnakket at det var det samme, og nektet å gi meg det jeg skulle ha... Merkelig nok bruker jeg ikke det apoteket lengre....

Har fått legen til å skrive på resepten at jeg _ikke_ skal ha synonympreparat, det er godt å kunne slå i bordet med det når de begynner å mase...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lille, store, redde meg

Fikk kjeft jeg fordi jeg ikke ville ta i mot cipralex i stedet for cipramil, de påstod hardnakket at det var det samme, og nektet å gi meg det jeg skulle ha... Merkelig nok bruker jeg ikke det apoteket lengre....

Har fått legen til å skrive på resepten at jeg _ikke_ skal ha synonympreparat, det er godt å kunne slå i bordet med det når de begynner å mase...

Ja, ikke sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...