Gå til innhold

Snakker dere sant når dere er på nettet?

Gjest Doler med litt av hvert på samvittigheten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom til å tenke på dette når jeg leste om denne stemor-saken i Trondheim hvor en del av bevisbyrden lå på internett i form av et forum hun hadde vært deltaker i. Nå har jeg tenkt til å argumentere skyld eller ikke skyld så det er sagt. men kan virkelig det man sier på ulike forum brukes som bevis for hva man tenker og føler?

Er man ikke friere på internett til å fantasere, enn det man vile vært ellers? om jeg tilstår et drap her på DOL, kan det brukes mot meg i en rettsak?

Fortsetter under...

Skrevet

Det juridiske vet jeg ingenting om. Men tror det er vanlig å lyve mer eller mindre, skryte litt på seg, fantasere osv.

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

"Om jeg tilstår et drap her på dol kan det brukes mot meg i en rettsak?"

Det håper jeg.

Ja, jeg har alltid vært ærlig på dol. Så ærlig at jeg føler jeg har utlevert meg litt for mye. Men så har jeg ikke noe å skjule heller da.

Dessuten er jeg ingen god eventyrforteller, så det er like greit å holde seg til sannheten.

Hadde jeg derimot drept noen, hadde jeg selvsagt ikke innrømmet det på dol. Hvor dum kan man være da?

Pc èn er vel noe av det første som vil bli sjekket, går jeg ut i fra.

Blir jo nesten som en dagbok det.

Dessuten hadde jeg nok ikke vært i stand til å skrive noe som helst da, tror jeg. Knapt nok slå på pc`en.

Skrevet

Jeg snakker alltid sant jeg. Hvorfor skulle jeg ljuge her inne da, egentlig så kjenner jeg ingen her inne, selv om jeg synes jeg gjør det likevel.

Skrevet

Jeg har aldri snakka usant her inne, og har ingen planer om det heller.

Hvorfor skulle jeg det?

Annonse

Skrevet

Jeg lyger ikke her inne nei, hvorfor skulle jeg gjøre det?

Gjest Ja derfor...
Skrevet

Siden jeg var så dum og anbefalte dum til flere (dum for min egen del altså) har jeg blitt nødt til å ljuge mye. Ble så lei av å høre "så du hadde skrevet et innlegg...." og "var det du som hadde skrevet..". Synes da det er mye bedre å anonymisere innlegget godt så de ikke skal kjenne meg igjen. Det verste er at de gjør det da også en del ganger.

Gjest ja derfor
Skrevet

Siden jeg var så dum og anbefalte dum til flere (dum for min egen del altså) har jeg blitt nødt til å ljuge mye. Ble så lei av å høre "så du hadde skrevet et innlegg...." og "var det du som hadde skrevet..". Synes da det er mye bedre å anonymisere innlegget godt så de ikke skal kjenne meg igjen. Det verste er at de gjør det da også en del ganger.

ANbefalte DOL skulle det stå.

Skrevet

Jeg lyger ikke her inne nei, hvorfor skulle jeg gjøre det?

jeg tenkte mer på om man fantaserer litt mer her på nettet, pynter på sannheten osv. Jeg har også forandret en del ting jeg har skrevet pga taushetsplikt osv.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Den DER gikk jeg på også! hehe... Har helt sluttet å markedsføre DOL blant kjentfolk jeg også. Da kan en jo ikke være anonym mer. For de vil jo kjenne en igjen på meninger og uttrykksmåte ganske så lett. De VET jo at vi er her og kan bre lete og sammenligne hvis de er nysjerrig nok. Og DET er det mange som er...

Skrevet

jeg tenkte mer på om man fantaserer litt mer her på nettet, pynter på sannheten osv. Jeg har også forandret en del ting jeg har skrevet pga taushetsplikt osv.

Jeg har muligens fremstått som noe mer prektig enn jeg i virkeligheten er, men det er fordi jeg har unnlatt å fortelle om mine "svin på skogen", ikke fordi jeg har løyet. :o)

Gjest rutangis netu
Skrevet

Den DER gikk jeg på også! hehe... Har helt sluttet å markedsføre DOL blant kjentfolk jeg også. Da kan en jo ikke være anonym mer. For de vil jo kjenne en igjen på meninger og uttrykksmåte ganske så lett. De VET jo at vi er her og kan bre lete og sammenligne hvis de er nysjerrig nok. Og DET er det mange som er...

Glemte å svare på spørsmålet! Jeg lyver ikke for å pynte på historien eller for å imponere, men jeg endrer på opplysninger fra livet mitt for ikke å bli gjenkjent. Opplysninger som ikke har så mye å si for akkurat den problemstillingen jeg diskuterer akkurat der og da. Om jeg er ti år eldre eller yngre har ikke noe å si i alle saker. Alder på barn kan en også endre på hvis en da ikke diskuterer saker relatert til nettopp en spesiell alder. Hvor en bor hen også. Mange slike detaljer endrer seg hos meg avhengig av hva en diskuterer.

Kaller dere det å lyve, så JA, da lyver jeg!

Forøvrig så er de jo også bare å finne seg et nytt nick hvis en aner at en har røpet litt vel mye.

Hvis en har fortalt her at en var på den og den julekonserten den og den dagen med ungene som er så og så gamle, samtidig som en nå er kraftig forkjølet, så er det jo ikke vanskelig for venninna de eller naboen din som var på konsert sammen med deg, og som vanker her inne, å kjenne deg igjen, ikke sant?

Men så lenge en bare prater om ting på DOL en er helt åpen om overfor alle i RL, så er det jo ikke no problem! Men JEG kan finne på å snakke om ting her inne som jeg vil holde skjult for forskjellige personer i RL. Av forskjellige grunner. Noen ganger av hensyn til de jeg snakker OM, familie og venner og andre som kommer i min vei.

Annonse

Skrevet

Det bruker ikke å være så vanskelig å finne ut hvem som bruker annet nick nei!

lille, store, redde meg
Skrevet

Jeg er mer ærlig på DOL enn jeg burde være.

Gjest Poolkagris
Skrevet

Det er vel ingen som lyver om så alvorlige ting som du nevner sist her vel??????Da må personen være rimelig psykisk forstyrret!

Hun stemoren du skriver om hadde jo store psykiske problemer som hun eksponerte på nettet.Historien hennes ble gjenkjent og kunne sjekkes mot at stemte med det hun skrev.

Men at de fleste skriver tull på nettet, er en kjent sak.Men da er det uskyldig tull, bare sånn for moro skyld.

Du kan foreks. skrive en fiktiv(tenkt) sak bare for å starte debatt.Helt ok!

Og de aller fleste pakker inn og kamuflerer innleggene sine for ikke å bli gjenkjent av alle, det er da greit.

Men å lyve på seg alvorlige ting er sykt!

Skrevet

Jeg har muligens fremstått som noe mer prektig enn jeg i virkeligheten er, men det er fordi jeg har unnlatt å fortelle om mine "svin på skogen", ikke fordi jeg har løyet. :o)

Dessverre er jeg utstyrt med god hukommelse, og jeg husker meget godt en historie om en fortvilet kvinne som hadde vært utro i påsken, ca. for 2-3 år siden. Da jeg leste historien, fikk jeg en sterk følelse av at det var deg.

Skrevet

Dessverre er jeg utstyrt med god hukommelse, og jeg husker meget godt en historie om en fortvilet kvinne som hadde vært utro i påsken, ca. for 2-3 år siden. Da jeg leste historien, fikk jeg en sterk følelse av at det var deg.

Nei, det kan ikke ha vært meg. Jeg var ikke utro i påsken for 2-3 år siden. :o)

Skrevet

Nei, det kan ikke ha vært meg. Jeg var ikke utro i påsken for 2-3 år siden. :o)

Da må jeg beklage at jeg "mistenkte" deg.

Eller kanskje du er en skikkelig luring nå, og at det er mer enn 3 år siden, hehe.

Nei, nå skal jeg gi meg.

Skrevet

For meg har DOL ingen verdi om jeg skulle lyve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...