Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, alle det måtte angå.

Jeg har diagnosen kronisk muskelsmertesyndrom og hypermobilitetsyndrom.

Ja, også litt sånt annet "rusk".

Det jeg lurer på, er:

Hvilke plager har dere andre i tillegg til akkurat fibromyalgi-diagnosen?

Det som jeg ser går igjen, er tretthet, konsentrasjonsvansker og depresjon.

Jeg har plager som følger:

Tretthet (aldri uthvilt)

Konsentrasjonsvansker

Finner ikke "de rette ordene"

Øresus

Morgenstivhet

Hevelse spesiellt i hender

Hypermobile ledd

Hypermobil hud

Tåkete syn på det ene øyet

After el lign i ganen

Tørr hud på kroppen

Blir mer og mer usosial

(litt paranoid, kanskje?)

Dårlig søvn

Kort "lunte"

Nattesvette

Dårlig apetitt

Jeg kommer ikke på noe mer akkurat nå, men dette holder vel en stund, hehe...

Det hadde vært fint å høre hva andre sliter med, så kan en på en måte referere til sykdommen og vite at det er normalt.

Med vennlig hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Mylita. Les i innlegget mitt i tråden Fibromyalgi og forståelse. I tillegg til det jeg har skrevet der så har også fibromyalgien gått utover søvnen for meg.Søvn er veldig viktig og gjør jo ikke dagen noe lettere om den er dårlig.

Har hatt diagnosen i 13 år og har vel lært meg å leve med dette, men å jobbe med den må jeg hele tiden føler jeg.

Lykke til!

Gjest Fibrodame
Skrevet

Hvis du går inn på en artikkel eller ei bok om fibromyalgi og ser den smørbrødlista som finnes der over symptomer som kan forekomme, så har jeg faktisk alt sammen.

I tillegg har jeg bekkenleddsplager etter siste fødsel. 'Ungen' er snart myndig nå. Dette er nok grunnen til at jeg har utviklet fibromyalgi, når en går med smerter i årevis (bekkensmertene) så utvikler kroppen fibromyalgi til slutt. Den begynner å sende feilmeldinger om smerte. Og plutselig gjør alt vondt!

Pga slit med trygdevesenet og leger i årevis, så utviklet jeg selvfølgelig depresjon og angst også. Å være syk og ikke møte forståelse noen steder tærer på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...