Gå til innhold

Er to i cella et problem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns ikke de skulle ha det noe bedre enn de på sykehus, aldershjem osv. Vi var fire på rommet når jeg lå på Rikshospitalet.

Nei ikke to på cella, men tre sier nå bare jeg.

Gjest Madeline
Skrevet

De eneste motargumentene jeg kan tenke på er at det kanskje må settes inn flere ressurser for å hindre slåsskamper og drap i fengslene. Og at det blir lettere for dem å utveksle rømningsplaner og narkovirksomhet.

Men alt i alt tror jeg ikke at de har så mye å tape på å sette inn flere folk på samme celle

Skrevet

De eneste motargumentene jeg kan tenke på er at det kanskje må settes inn flere ressurser for å hindre slåsskamper og drap i fengslene. Og at det blir lettere for dem å utveksle rømningsplaner og narkovirksomhet.

Men alt i alt tror jeg ikke at de har så mye å tape på å sette inn flere folk på samme celle

De fleste i norske fengsler er jo kun innlåst på cella om natten.

På dagtid er de fri til å "mingle" så mye de vil, så jeg tror ikke hverken rømningsplaner eller narkoomsetningen blir påvirket av dette.

Det vil selvfølgelig være noen av de grøvste kriminelle langtidsfangene som fremdeles bør sitte på enecelle.

Men for de aller fleste så kan jeg ikke se noen argumenter som taler i deres favør sett i forhold til sykehus, sykehjem, militærtjeneset etc.

Gjest å huffa meg!
Skrevet

De fleste i norske fengsler er jo kun innlåst på cella om natten.

På dagtid er de fri til å "mingle" så mye de vil, så jeg tror ikke hverken rømningsplaner eller narkoomsetningen blir påvirket av dette.

Det vil selvfølgelig være noen av de grøvste kriminelle langtidsfangene som fremdeles bør sitte på enecelle.

Men for de aller fleste så kan jeg ikke se noen argumenter som taler i deres favør sett i forhold til sykehus, sykehjem, militærtjeneset etc.

Mingle... he he he

Det kunne jo bli interessant når de blander sammen erklærte rasister og nazister med muslimer og alle mulige andre halvgale skapninger.

Når heile hurven allerede sitter der for å ha kryssa grensa en gang...

Skrevet

Mingle... he he he

Det kunne jo bli interessant når de blander sammen erklærte rasister og nazister med muslimer og alle mulige andre halvgale skapninger.

Når heile hurven allerede sitter der for å ha kryssa grensa en gang...

Det hadde helt klart vært morsomt å være ansvarlig for å velge ut hvem som skal dele celle med hvem:-)

"De neste 4 uker skal gjentatte pedofilidømte (og homofobe) Karl sone sammen med Kåre - som gjentatte ganger er dømt for grove seksuelle overgrep mot menn.

Og så skal den ateistiske nynazisten Petter (som er dømt for grov vold mot mørkhudede utlenninger) sone sammen med den fundamentalistiske muslimen Ali (som er dømt for grov vold mot hvite hedninger)."

Dette kunne blitt riktig så morsomt! Og for noen kunne det å sone faktisk bli oppfattet som straff...?

Skrevet

Det hadde helt klart vært morsomt å være ansvarlig for å velge ut hvem som skal dele celle med hvem:-)

"De neste 4 uker skal gjentatte pedofilidømte (og homofobe) Karl sone sammen med Kåre - som gjentatte ganger er dømt for grove seksuelle overgrep mot menn.

Og så skal den ateistiske nynazisten Petter (som er dømt for grov vold mot mørkhudede utlenninger) sone sammen med den fundamentalistiske muslimen Ali (som er dømt for grov vold mot hvite hedninger)."

Dette kunne blitt riktig så morsomt! Og for noen kunne det å sone faktisk bli oppfattet som straff...?

Jeg tror ikke de på gamlehjemmet får velge heller.

Skrevet

Jeg tror ikke de på gamlehjemmet får velge heller.

Det får de nok ikke nei....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...