Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er plaget av såkalte abscesser i trusekanten. Jeg måtte skjære opp en for halvannet år siden (den kom og gikk i flere måneder). Måtte i høst (oktober) fjerne en til som utviklet seg i løpet av 3 dager. Det ble tatt dyrkningsprøve og den inneholdt stor produksjon av streptokokker. Jeg fikk antibiotika begge gangene. Nå har jeg imidlertid fått en til på andre siden. Jeg blir gal av dette, de blir store som ferskensten og er veldig smertefulle. Jeg er 40 år, bruker hormonspiral. Hva kan gjøres og hva kommer dette av?

Videoannonse
Annonse
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Du bør ikke bruke truser som gnisser mot områdene, men f.eks boxer-shorts. Noen abscesser danner seg dersom du barberer området. Noen kan imidlertid bli bedre av barbering dersom abscessene skyldes betennelser i hårsekkene. Da bør du vaske med Klorhexidin etter evt. barbering. Kanskje bør du utrustes med en liten skalpell slik at du evt. kan stikke hull på byllen før den blir for stor.. Du kan trøste deg med at det hele nesten alltid går over. Eventuelle soppinfeksjoner i underlivet bør utelukkes. kan ikke tenke meg at det er noen sammenheng med hormonspiralen, medmindre du har fått en generell økt tendens til kviser. En hudlege vil trolig kunne si mer om hvilke deler av hud/underhud som er sårbr..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...